En uppdatering:Snyggt fångat! Hur håller den tiden nu när den tickat igång då?
Gångreserv: ungefär 48 timmar.
Avvikelse: cirka 15 minuter på två dygn.
Skall köra den igen i Timegraphern snart.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En uppdatering:Snyggt fångat! Hur håller den tiden nu när den tickat igång då?
Köpte på loppis en gammal "tank" från Tissot billigt. Tämligen ointressant klocka medans länken var desto trevligare. Länken var nämligen en så kallad "bamboo"-braclet (Bonklip) som enligt uppgift satt på en del Rolex-ur från 1920-talet. Designad av Gay Frérez med det symboliska hjorthuvudet mellan "G" och "F" samt "FABRIQUE EN SUISSE".
Jag har vet inte exakt vad värdet är på en sådan länk - någon som vet?
Visa tanken! Misstänker att länken är rätt smal, så 200kr kanske?Köpte på loppis en gammal "tank" från Tissot billigt. Tämligen ointressant klocka medans länken var desto trevligare. Länken var nämligen en så kallad "bamboo"-braclet (Bonklip) som enligt uppgift satt på en del Rolex-ur från 1920-talet. Designad av Gay Frérez med det symboliska hjorthuvudet mellan "G" och "F" samt "FABRIQUE EN SUISSE".
Visa tanken! Misstänker att länken är rätt smal, så 200kr kanske?
Köpte på loppis en gammal "tank" från Tissot billigt. Tämligen ointressant klocka medans länken var desto trevligare. Länken var nämligen en så kallad "bamboo"-braclet (Bonklip) som enligt uppgift satt på en del Rolex-ur från 1920-talet. Designad av Gay Frérez med det symboliska hjorthuvudet mellan "G" och "F" samt "FABRIQUE EN SUISSE".
Snyggt! Jag köper gärna din Tissot om du inte tänkt behållan, "behöver" en liten vintage tank och gillar Tissot.
Tack min vän. Men, jag var för snabb där, 16mm är för litet.Jag hade inte tänkt behålla den så vill du ha den vore det bara roligt (se den lite taskiga bilden ovan). Den tickar och så men håller inte tiden samt är lite tveksam i uppdraget tycker jag.
Kanske inte den roligaste boetten men tavlan och förmodligen verket är finfina. 16 mm är väl rätt standard, passar nästan bubblebacks på 17 mm. Tyvärr inget jättehögt pris på dem.Här är bild på tanken. Mäter 16 mm precis som änden för bandstiftet på länken. Är det smalt eller normalt?
Ja, Tissoten är lite tjusig men verkar behöva en hel del kärlek. Så länge jag får mer än en hundring, vilket jag gav, för klockan+länk så är jag nöjd. Jag passade på att bära klockan under gårdagen och förvånades över hur behagliga dessa länkar är - känns både smidiga och lediga.Kanske inte den roligaste boetten men tavlan och förmodligen verket är finfina. 16 mm är väl rätt standard, passar nästan bubblebacks på 17 mm. Tyvärr inget jättehögt pris på dem.
Ja, du bör få mer än 500 tycker jag. Bamboolänkarna är riktigt sköna, har använt mina två GF en del faktiskt.Ja, Tissoten är lite tjusig men verkar behöva en hel del kärlek. Så länge jag får mer än en hundring, vilket jag gav, för klockan+länk så är jag nöjd. Jag passade på att bära klockan under gårdagen och förvånades över hur behagliga dessa länkar är - känns både smidiga och lediga.
Tack för infon.
Såg att du hade liknande länk på din JLC. Fantastiskt fin måste jag säga!Ja, du bör få mer än 500 tycker jag. Bamboolänkarna är riktigt sköna, har använt mina två GF en del faktiskt.
Sälj den till @eriksson850 han behöver en Tissot!Ja, Tissoten är lite tjusig men verkar behöva en hel del kärlek. Så länge jag får mer än en hundring, vilket jag gav, för klockan+länk så är jag nöjd. Jag passade på att bära klockan under gårdagen och förvånades över hur behagliga dessa länkar är - känns både smidiga och lediga.
Tack för infon.
Sugen på att sälja Tissoten? Pris?Här är bild på tanken. Mäter 16 mm precis som änden för bandstiftet på länken. Är det smalt eller normalt?
I det här fallet är allt till salu till rätt pris då jag (än så länge i alla fall) inte tänkt behålla något av det. Kontakta mig via PM så behöver vi inte kladda i tråden. =)Sugen på att sälja Tissoten? Pris?
Behöver du just hans Tissot, eller ska jag justera priset i tävlingen litet?Har ju Pm´at och väntar svar...
Köper den gärna billigt. Nästan identisk med den klocka jag håller mest kär. Vore bra att ha i reserv. Tar gärna länken medTack min vän. Men, jag var för snabb där, 16mm är för litet.
En go gubbseiko + ett damfickur för 300 bagis. Vet någon förresten vilket år Seikon är tillverkad? Har sett de andra trådarna men blir inte riktigt klok på dateringen. Vet inte om denna ens platsar under vintage, kan ju vara tillverkad på 90-talet. Den är iallafall märkt 850322.
Läcker! Va sjukt nära på köpa den själv fast på webshopen! Roligt att se att den ändå hamnade hos en KS:are Själv har jag nu lyckats buda hem en exakt likadan i fint fungerande skick på tradera för 460kr Är det ett kap eller inte? Vad är värdet på en sån?Var inom på pantbanken idag och hittade en Certina DS2 prisad till 400:- men den visade sig inte fungera. Påpekade att den måste legat där länge eftersom den var nästan sist på listan. Bad honom ge mig ett pris jag inte kunde motstå och fick till svar 100:- men det var nog för han tyckte det var helrätt med Jubilee på min GMT.
Har en hel del märken i boetten och baktill kan jag tänka mig att ett skitigt perlonband satt sina spår.
Verket såg fint ut.
Det bästa av allt är att efter den legat i byxfickan halva dagen hade den tickat igång när jag tog upp den.
Läcker! Va sjukt nära på köpa den själv fast på webshopen! Roligt att se att den ändå hamnade hos en KS:are Själv har jag nu lyckats buda hem en exakt likadan i fint fungerande skick på tradera för 460kr Är det ett kap eller inte? Vad är värdet på en sån?
Osäker. Hittar inte Tissot på länken.bara detta.
Osäker. Hittar inte Tissot på länken.bara detta.
Passar vuxen