• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Dagens köp
Två
omega en vit tavla den andra mörkt blå
En
Tissot svart tavla
image.jpg
Grattis! Maffiga bandstift på den vittavlade!

Länge sedan jag fyndade något värt att berätta om men kom på att jag nog inte visat bild på mitt senaste världsur? En Sense med flygplan som sekundvisare.

Lite enklare än mina Seikovärldsur men har nog koppling till Seiko tror jag? Har sett likadana som är märkta Lord King som väl är ett Seiko-namn?

Nåväl, ett hyggligt kap för under hundralappen i alla fall.

image.jpeg

Om du någongång får för dig att flippa så kan jag mer än gärna hjälpa dig att mångdubbla dina pengar ;)

Kom över denna på auktion väldigt billigt. Har ingen aning om det finns något värde i den, men skulle vilja plocka i ett batteri och se om den går som den ska. Svårt att veta vilket det är, men tror ni detta kan stämma?
Yema Shiojiri Y112A urverk och därför ett SR1120SW eller kan det vara ett SR44?
Glad för feedback :)
image.jpeg
image.jpeg

Kom över denna på auktion väldigt billigt. Har ingen aning om det finns något värde i den, men skulle vilja plocka i ett batteri och se om den går som den ska. Svårt att veta vilket det är, men tror ni detta kan stämma?
image.jpeg
image.jpeg
Ser mer ut som ett sr1120

image.jpeg
image.jpeg
Trevlig rackare!

image.jpg
Min kompis hittade denna hemma i byrån tillsammans med tre andra klockor! Den är servad (!) 2001. Ska bli intressant att se dom andra!
image.jpg
Titta! Här kommer nästa byrålådsfynd! Kolla den blåa sekundvisaren. Enda trösten för mig är att den inte vill gå igång ordentligt! Nån som har förslag på vart han ska vända sig?! Jag föreslog blått perlon för att ssommarpimpa den!

image.jpeg
image.jpeg
Där har du en par tre tusen i handen vid fungerande skick :)

Tillbaka
Topp