Är det inte den vanliga tavlan utan tg 195?Ingen ifrågasatte det Spännande fynd helt enkelt, något väldigt väldigt ovanligt. Jag tror inte jag sett en singel pusher med den tavlan och bezel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det inte den vanliga tavlan utan tg 195?Ingen ifrågasatte det Spännande fynd helt enkelt, något väldigt väldigt ovanligt. Jag tror inte jag sett en singel pusher med den tavlan och bezel.
Han kanske spelar oss ett spratt iofs Slängt på en bezel och photoshopat bort TG 195 på tavlan..Är det inte den vanliga tavlan utan tg 195?
Ser verkligen ut som en TG. Alla TG har ju inte TG på tavlan. Sedan ser ju iofs TGn ut att sakna en vridring som den är...Han kanske spelar oss ett spratt iofs Slängt på en bezel och photoshopat bort TG 195 på tavlan..
Boetten stämmer ju överens med TG 195 också
Det kanske de inte har? Tror jag bara har sett tg på tavlan.Ser verkligen ut som en TG. Alla TG har ju inte TG på tavlan. Sedan ser ju iofs TGn ut att sakna en vridring som den är...
Lemania
Repigt glas å behöver omsorg
Varit min mindre än 24 timmar redan en kär ägodel !!!
Ser verkligen ut som en TG. Alla TG har ju inte TG på tavlan. Sedan ser ju iofs TGn ut att sakna en vridring som den är...
Sjukt fyndFörsta dagen då vår lokala sommar loppis öppnade hittade jag den här reliken från starwars i en låda med gamla mynt.
31 miljoner i det moderna 1040 verket som daterar den till 69-70. Fungerar ok men behöver en service. Priset? den var dyr! 70 spänn men då prutade jag ner den till 50 spänn och fick den eftersom den saknade band/länk. Vad ska en sådan här ha mellan luggarna?
Sensmoral! Besök loppisar i sommar! Plötsligt händer det...
Det är precis det jag håller på att ta fram!!- Blir intressant det här och ditt ur är nu "hett" det finns troligtvis ingen här på forumet som sett något liknande. Köpkåtheten och dollartecknen flimrar framför ögonen likt anblicken av en glädjeflicka i Rotterdam. - Proveniens min herre, proveniens för bövelen....
Så vad gav du för möglet ? Du har inte yttrat det än....Slumpen gjorde att den hamnade hos mig. Där kommer den att stanna!
Mvh
Är det du som även kallas Mr.Hemlis?Helt rätt det har jag inte gjort !!
Nej men den blygsamma mannen från Säffle!!Är det du som även kallas Mr.Hemlis?
Säg vad skiten kostade nu , du kommer inte sälja den för de priset iafNej men den blygsamma mannen från Säffle!!
Är det du som även kallas Mr.Hemlis?
Säg vad skiten kostade nu , du kommer inte sälja den för de priset iaf
Som vi sa i Moskva njet njet njetSäg vad skiten kostade nu , du kommer inte sälja den för de priset iaf
Sant , jag har slutat säga vad jag köper mina klockor för också. Folk skulle bara bli tokigaFint att ni försöker men "angealltidanskaffningspristvånget" övergavs strax efter att tvåkammar Riksdagen försvann 1971.
Lite bakgrunds historia!Lemania
Repigt glas å behöver omsorg
Varit min mindre än 24 timmar redan en kär ägodel !!!
Stämmer detta så är det alldeles fantastiskt Har du fått klockan ännu? Skulle vara väldigt intressant att se den från sidan bland annat.. så man ser hur Bezeln sitter m.m.. Skiljer sig caset något från TG 195?
Lite bakgrunds historia!
Fortsätter att försöka få fram mer information om så sker återkommer jag.
Så här är det!
Inför beställningen av köpa in de bästa klockor till Viggen piloterna! Genomfördes tester av flera olika märken. Rolex , omega samt Lemania. Fanns säkert fler märken som testades men dessa är namngivna.
Lemania bedömdes att ha klara testerna bäst. Mitt favoritmärke Omega föll igenom när det utsattes för G krafter (kanske bäst att bära Lemania nästa gång på Liseberg .
///////////////////////////////////////////////////////
Denna klocka är en av de Lemania klockor som användes vid testerna.
Och därmed nog ganska ovanlig?
Tror inte att det finns så många fler kvar?
/////////////////////////////////////////////////////
Källa: uppgifterna kommer från en äldre man som utförde en del av testerna, och som jag genom en slump fått förmånen att träffa och även fick möjligheten att köpa klockan av honom.
Lite bakgrunds historia!
Så här är det!
Inför beställningen av köpa in de bästa klockor till Viggen piloterna! Genomfördes tester av flera olika märken. Rolex , omega samt Lemania. Fanns säkert fler märken som testades men dessa är namngivna.
Lemania bedömdes att ha klara testerna bäst. Mitt favoritmärke Omega föll igenom när det utsattes för G krafter (kanske bäst att bära Lemania nästa gång på Liseberg .
Källa: uppgifterna kommer från en äldre man som utförde en del av testerna, och som jag genom en slump fått förmånen att träffa och även fick möjligheten att köpa klockan av honom.
De flesta andra tillverkarna ville ha dem i retur. Dock ej Lemania.Vilken fantastisk historia! Berätta gärna mer, när och hur gjordes testerna osv? Så jag antar att de fick behålla testuren? Finns det fler?
Ok men finns det fler Lemanior! Eller är den ensam och unik?De flesta andra tillverkarna ville ha dem i retur. Dock ej Lemania.
Lite bakgrunds historia!
Så här är det!
Klockan har jag haft sedan jag lade ut den. Ligger fn i bankfack (lite överdrivet) men skall försöka återkomma med fler bilder vad det lider! MvhStämmer detta så är det alldeles fantastiskt Har du fått klockan ännu? Skulle vara väldigt intressant att se den från sidan bland annat.. så man ser hur Bezeln sitter m.m.. Skiljer sig caset något från TG 195?
Det ser vi fram emot Den är ju använd sedan tidigare så det är väl bara att fortsätta använda denKlockan har jag haft sedan jag lade ut den. Ligger fn i bankfack (lite överdrivet) men skall försöka återkomma med fler bilder vad det lider! Mvh
Min gissning är att fler klockor testades än en men att det är den enda ( hoppas jag) som finns kvar !Ok men finns det fler Lemanior! Eller är den ensam och unik?
Kul! Men visst är det en TG i grunden och viggenpiloterna fick till slut en Compressorboett? Det är väl ett annat verk i dem eller? Förmodar att vridringen fungerar?
Lite bakgrunds historia!
Så här är det!