• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

24h Helvetia i silver och en stor såg från Lidköping.

image.jpeg
Kul med något från Lisch! Står det något fabrikat på sågen? :)

De här två + 5 Stig Lindbergtalrikar blev fyndet för några veckor sedan
Eternan har fått nytt glas och armband
Piagen funkar inte men bör vara värd att kosta på en renovering, törs inte själv.....
IMG_0752.JPG

Bandhornen är lite böjda, vad tror ni om att räta upp dem, känner ni någon urmakare som förstår sig på metall???

Piagen funkar inte men bör vara värd att kosta på en renovering, törs inte själv.....
IMG_0752.JPG

Bandhornen är lite böjda, vad tror ni om att räta upp dem, känner ni någon urmakare som förstår sig på metall???
@Aurum tror jag har lite koll på att böja bandhorn. Otroliga fynd, piaget'en var ju helt otrolig!

IMG_0752.JPG

Oj vad fina fynd! Undra hur Piagetens väg har sett ut till en loppmarknad ngnstans i Sverige. Jävligt exotiskt.

IMG_0752.JPG

En FUCKING PIAGET!! Galet!!

Jo, jag är ganska nöjd...; )
Eternan var dyrare, det är inte riktigt en loppis utan mer en antikhandel.
Bortåt 60 klockor satt på snygga ställ i glasskåp
De hade en fin Omega med svart urtavla också, den hade ungefär marknadspris dvs alldeles för dyr.....
Bifogar en bild på bandhornen.
Farfarsklocka (två kvarter från kontoret) är han bra på böjda bandhorn, vill inte böja själv iom att jag har en förmåga att bli för beslutsam + ingen erfarenhet..

Bilagor

• bild(44).JPG
    bild(44).JPG
    109.4 KB · Visningar: 162
Jo, jag är ganska nöjd...; )
Eternan var dyrare, det är inte riktigt en loppis utan mer en antikhandel.
Bortåt 60 klockor satt på snygga ställ i glasskåp
De hade en fin Omega med svart urtavla också, den hade ungefär marknadspris dvs alldeles för dyr.....
Bifogar en bild på bandhornen.
Farfarsklocka (två kvarter från kontoret) är han bra på böjda bandhorn, vill inte böja själv iom att jag har en förmåga att bli för beslutsam + ingen erfarenhet..

Kan du ta lite fler bilder på PIAGET'en?

Vad är det för loppisar ni alla går på! Här hemma är dom klockmässigt värdelösa!
Va på en igår i Täby. Det "bästa" ja kunde hitta i klockväg va en as fejk Daytona. Kände mig tvugen att fråga om priset.
Pris undrar ni kanske? 800SPÄN!!!! "Det är en Rolex" va hennes argument! :)

Gick in på en loppis i går men hittade inget kul. Visade sig att bredvid låg en nedlagd klockaffär och ägaren körde garage sale på innergården.

Dessvärre var allt av armbandsur och mycket annat redan borta men jag lyckades bärga en hel del kul ändå.

En banankartong full med Omega reservdelskataloger, tekniska beskrivningar med mera, från 50-talet och framåt. En stor hög med detsamma från Seiko sent 80-tal. 4 pärmar med Certina och Longines broschyrer etc.
Omega skyltmateriel, hållare och en rejäl dos med kataloger.
Valet trays, Seiko skyltmateriel etc etc.

Ibland har man tur!!

Tydligen hade de kört ett antal lass till tippen innan jag kom!:(

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Gick in på en loppis i går men hittade inget kul. Visade sig att bredvid låg en nedlagd klockaffär och ägaren körde garage sale på innergården.

Dessvärre var allt av armbandsur och mycket annat redan borta men jag lyckades bärga en hel del kul ändå.

En banankartong full med Omega reservdelskataloger, tekniska beskrivningar med mera, från 50-talet och framåt. En stor hög med detsamma från Seiko sent 80-tal. 4 pärmar med Certina och Longines broschyrer etc.
Omega skyltmateriel, hållare och en rejäl dos med kataloger.
Valet trays, Seiko skyltmateriel etc etc.

Ibland har man tur!!

Tydligen hade de kört ett antal lass till tippen innan jag kom!:(

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Wow! Festligt!

Jösses vad folk verkar fyndat senaste tiden, skoj!

Har hittat ett nytt, för mig obesökt, ställe inte så långt ifrån så kanske kan fynda något själv kommande veckorna :)

Tillbaka
Topp