Kul med något från Lisch! Står det något fabrikat på sågen?24h Helvetia i silver och en stor såg från Lidköping.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul med något från Lisch! Står det något fabrikat på sågen?24h Helvetia i silver och en stor såg från Lidköping.
Snyggt!24h Helvetia i silver och en stor såg från Lidköping.
@Aurum tror jag har lite koll på att böja bandhorn. Otroliga fynd, piaget'en var ju helt otrolig!De här två + 5 Stig Lindbergtalrikar blev fyndet för några veckor sedan
Eternan har fått nytt glas och armband
Piagen funkar inte men bör vara värd att kosta på en renovering, törs inte själv.....
Bandhornen är lite böjda, vad tror ni om att räta upp dem, känner ni någon urmakare som förstår sig på metall???
Oj vad fina fynd! Undra hur Piagetens väg har sett ut till en loppmarknad ngnstans i Sverige. Jävligt exotiskt.De här två + 5 Stig Lindbergtalrikar blev fyndet för några veckor sedan
Piagen funkar inte men bör vara värd att kosta på en renovering, törs inte själv.....
Bandhornen är lite böjda, vad tror ni om att räta upp dem, känner ni någon urmakare som förstår sig på metall???
Har böjt både stål och guldhorn men det är lite nervöst... Gäller väl att ha full kontroll och ta det sakta. Att även studera konstruktionen och leta sprickor kan vara en bra ide.@Aurum tror jag har lite koll på att böja bandhorn. Otroliga fynd, piaget'en var ju helt otrolig!
De här två + 5 Stig Lindbergtalrikar blev fyndet för några veckor sedan
Jo, jag är ganska nöjd...; )
Eternan var dyrare, det är inte riktigt en loppis utan mer en antikhandel.
Bortåt 60 klockor satt på snygga ställ i glasskåp
De hade en fin Omega med svart urtavla också, den hade ungefär marknadspris dvs alldeles för dyr.....
Bifogar en bild på bandhornen.
Farfarsklocka (två kvarter från kontoret) är han bra på böjda bandhorn, vill inte böja själv iom att jag har en förmåga att bli för beslutsam + ingen erfarenhet..
Wow! Festligt!Gick in på en loppis i går men hittade inget kul. Visade sig att bredvid låg en nedlagd klockaffär och ägaren körde garage sale på innergården.
Dessvärre var allt av armbandsur och mycket annat redan borta men jag lyckades bärga en hel del kul ändå.
En banankartong full med Omega reservdelskataloger, tekniska beskrivningar med mera, från 50-talet och framåt. En stor hög med detsamma från Seiko sent 80-tal. 4 pärmar med Certina och Longines broschyrer etc.
Omega skyltmateriel, hållare och en rejäl dos med kataloger.
Valet trays, Seiko skyltmateriel etc etc.
Ibland har man tur!!
Tydligen hade de kört ett antal lass till tippen innan jag kom!
Fast vi berättar inte här om de 99 andra gångerna när man inte hittar något.Måste börja gå på fler loppisar, alla hittar ju riktigt bra fynd överallt!
Fast vi berättar inte här om de 99 andra gångerna när man inte hittar något.
Hehe, nej visserligen inte! Jag går nästan aldrig på loppisar så jag får väl börja någonstans!
Hehe, nej visserligen inte! Jag går nästan aldrig på loppisar så jag får väl börja någonstans!
Trevlig!Fann denna oskyldiga för en tjuga - något utav värde?
Kronan/halsen är helt normal. Rykten säger att det är för att göra den mer robust, men om det är sant eller inte vet jag inte. Ser ut som en Vostok Amphibia, men jag det finns komandierskie som är väldigt lika också.
Hitta en gammal sovjetisk dykare här i staterna (!) för $3 . Går utmärkt! Kronan/halsen känns lite känslig dock.