• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Ne jag ska sluta fula mig , men ibland spårar denna tråden lite. Folk postar klockor som är lite fishy och som inte känns 100 % äkta loppisfynd.

Så jag kunde inte hålla mig , även ifall de hade varit en dröm att hitta en 2914-1 SC på en Hurva loppis :):):)

Förlåt för min sjuka humor , kände att detta inte kunde pågå i mer än några min haha
;) ;) :D

Folk postar klockor som är lite fishy och som inte känns 100 % äkta loppisfynd.

Jag fuskar här. Förlåt :(.
Mina loppisfynd är typ aldrig loppisfynd, utan snarare fynd i allmänhet. Tycker det är så kul att visa upp dem, för oftast blir jag (barnsligt) glad, och det är bara ni här på vintage som fattar och gläds med en.

Railmaster-skämtet var kul, men lite för uppenbart.

Ne jag ska sluta fula mig , men ibland spårar denna tråden lite. Folk postar klockor som är lite fishy och som inte känns 100 % äkta loppisfynd.

Så jag kunde inte hålla mig , även ifall de hade varit en dröm att hitta en 2914-1 SC på en Hurva loppis :):):)

Förlåt för min sjuka humor , kände att detta inte kunde pågå i mer än några min haha
Haha ditt AS!!! Blev så jävla missunnsam att jag skämdes ögonen ur mig, helt i onödan alltså ;)

Den platsar väl nästan ändå:) Var det den som låg på Blocket för typ femton papp?

Hahaha... You bastard ;)

Borde ha läst tråden en sista gång innan jag gick och lade mig igår.
Mådde på riktigt dåligt av att ha missat denna.

Det finns en speciell plats i helvetet för såna som dig! ;)

image.jpg

Auktionsfynd - denna Zenith + en Seiko Seahorse var de enda mekaniska uren i en plåtask fylld med ur - betalade 68:- för hela burken! :)

Som jag skrev tidigare är denna Lemania testklocka som i konkurrens med Longines Rolex Omega samt något mer märke som jag ej fått bekräftat.

Lemania klockan valdes ut till Viggen då den totalt sett bedömdes vara bäst. Testerna genomfördes strax utanför Linköping. Dåvarande Försökscentralen Malmslätt.

Mvh femitolv

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    171.3 KB · Visningar: 147
Som jag skrev tidigare är denna Lemania testklocka som i konkurrens med Longines Rolex Omega samt något mer märke som jag ej fått bekräftat.

Lemania klockan valdes ut till Viggen då den totalt sett bedömdes vara bäst. Testerna genomfördes strax utanför Linköping. Dåvarande Försökscentralen Malmslätt.

Mvh femitolv
Vridringen fungerar eller? Du har inte tagit av den? Är nämligen lite intresserad av hur boetten ser ut under. Är den märkt någonstans? I vilket fall ett riktigt kul fynd! Tack för att du delar med dig.

Mvh femitolv
Stentuff!
Var det verkligen ett auktionsfynd?:nailbiting:
Lemania och militära klockor börjar bli riktig hårdvaluta..

Helt ärligt så ligger den i högen att fixa när jag får råd å tid. Återkommer
Om å när jag har mer info å försök att svara på de frågor din å andra dom kommer upp! Mvh

Tillbaka
Topp