Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul med papper! Jag har sneglat på modellen ett tag (men inte maniskt, så ta mina gissningar med en nypa salt) och skulle gissa på ett värde runt 3-4k.Nån som har en någorlunda uppskattning va denna kan va värd,?
Loppis fynd
Har kikat runt men väldigt spridda skurar
Har sett dom ligga mellan 3 upp till 9 så de är väldigt oklart men det är ju såklart vad allmänheten är beredd att betala!Kul med papper! Jag har sneglat på modellen ett tag (men inte maniskt, så ta mina gissningar med en nypa salt) och skulle gissa på ett värde runt 3-4k.
Nån som har en någorlunda uppskattning va denna kan va värd,?
Loppis fynd
Har kikat runt men väldigt spridda skurar
De är ju ett herr ur iaf så de är ju inte den sista på kaplans,Här är en uppskattning från 14 Maj om än något spretig...
De exen jag själv sett har haft en mjölkighet i plastskivorna som jag själv tyckte var lite tråkig med tanke på designen. Svårt att se hur ditt ex är på bilden.
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3035/3/74?od=a&ot=a
Priserna på kaplans är ju utan provision (20%), så köpesumman var högre, men i gengäld var båda exemplaren med box och i princip NOS/MIB. Det är svårt att avgöra skicket utifrån din bild, men det slår ganska mycket på priset.De är ju ett herr ur iaf så de är ju inte den sista på kaplans,
Tavlan har ju inte samma färg son någon av de övre , men kanske kan va värd mellan 4-6
känns som en realistisk värdering ?
Slänger upp liter bilder när jag kommer hemPriserna på kaplans är ju utan provision (20%), så köpesumman var högre, men i gengäld var båda exemplaren med box och i princip NOS/MIB. Det är svårt att avgöra skicket utifrån din bild, men det slår ganska mycket på priset.
Känns som din fråga börjar platsa här:Slänger upp liter bilder när jag kommer hem
Absolut , men de var också ett loppisfynd, beslutsångestKänns som din fråga börjar platsa här:
https://klocksnack.se/threads/den-stora-vad-är-rimligt-pris-för-vintageklockan-tråden.24218/
Kan du ta lite fler bilder på PIAGET'en?
Nja... det där blev väll inte så mycket bättre...
Prickarna på urtavlans syns inte i verkligheten, tyvärr har jag inte orkat lämna in den på renovering ännu, men det kommer, den är verkligen fin!!!
Bifogar två ti
Det är billigt, kostade någon tusenlapp ny på 80/90-taletDagens fynd är en Nikon fältkikare 8x30 för 125:-
När jag googlat på boettnummer så hittar jag en variant med annan krona där numret skiljer på en siffra. På den här så sitter kronan perfekt och det känns som en rimlig variation på designen, så jag gissar att allt är som det ska. Just nu är jag inte sugen på att sälja iom att den fyller en lucka/användningsområde i min lilla kollektion...Är kronan original? Är du sugen på att sälja? Så vacker!!
Loppisfynd?!Bra fart nu ett tag!
...typ. Jag har ju redan outat mig som poser i denna tråden, det kanske inte är enbart loppis....Loppisfynd?!
Inte ok, då får du nöja dig med dagens vintage...typ. Jag har ju redan outat mig som poser i denna tråden, det kanske inte är enbart loppis....
Men ååhh!!! (Citerar min tonåring)Inte ok, då får du nöja dig med dagens vintage
Räknas inte hellerMen ååhh!!! (Citerar min tonåring)
Om jag får in något som någon annan köpt på loppis och sålt till mig då?
Räknas inte heller