• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Nån som har en någorlunda uppskattning va denna kan va värd,?
Loppis fynd:)

Har kikat runt men väldigt spridda skurar

image.jpeg

Här är en uppskattning från 14 Maj om än något spretig...
De exen jag själv sett har haft en mjölkighet i plastskivorna som jag själv tyckte var lite tråkig med tanke på designen. Svårt att se hur ditt ex är på bilden.
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3035/3/74?od=a&ot=a
De är ju ett herr ur iaf så de är ju inte den sista på kaplans,
Tavlan har ju inte samma färg son någon av de övre , men kanske kan va värd mellan 4-6
:) känns som en realistisk värdering ?

De är ju ett herr ur iaf så de är ju inte den sista på kaplans,
Tavlan har ju inte samma färg son någon av de övre , men kanske kan va värd mellan 4-6
:) känns som en realistisk värdering ?
Priserna på kaplans är ju utan provision (20%), så köpesumman var högre, men i gengäld var båda exemplaren med box och i princip NOS/MIB. Det är svårt att avgöra skicket utifrån din bild, men det slår ganska mycket på priset.

Är kronan original? Är du sugen på att sälja? Så vacker!!
När jag googlat på boettnummer så hittar jag en variant med annan krona där numret skiljer på en siffra. På den här så sitter kronan perfekt och det känns som en rimlig variation på designen, så jag gissar att allt är som det ska. Just nu är jag inte sugen på att sälja iom att den fyller en lucka/användningsområde i min lilla kollektion...

För er som inte orkar på på loppisar så är det ju bara att häcka framför tex Tradera och vänta på att någon lägger upp en sånhär... med ett köp nu pris på en ynka 5hundring.... Å jag som inte ens brukar orkar klicka på Omegorna iom att jag inte har lust att betala vad de brukar gå för. Använde den 5 dagar i rad och behövde inte ställa om tiden, väldigt nöjd, kanske även ska kosta på den ett annat armband... ; )
bild(39).JPG

Tillbaka
Topp