• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

100:- gav jag för den här Orisen. Fint skick och går bra efter lite trixande... lite ovanligare in-house (?) verk Oris 482

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&Oris_482

8pKcC9R.jpg

UxcynU5.jpg

Manlig storlek på 31,5mm utan krona.

Intressant klocka, jag har några liknande såsom Omega, Enicar och Girard Perregaux.
Gillar verkligen dessa kvalitetsur vilka ofta användes som Rättidsur av urmakarna.
Det finns några riktiga höjdare tex. Omega med hoppande sekund och Longines med gångreservsindikator.
Har inte sett någon Lemania tidigare, vad sitter det för verk i den?

Första dagen då vår lokala sommar loppis öppnade hittade jag den här reliken från starwars i en låda med gamla mynt.
31 miljoner i det moderna 1040 verket som daterar den till 69-70. Fungerar ok men behöver en service. Priset? den var dyr! 70 spänn men då prutade jag ner den till 50 spänn och fick den eftersom den saknade band/länk. Vad ska en sådan här ha mellan luggarna?
Sensmoral! Besök loppisar i sommar! Plötsligt händer det...

Men vad f....n tokcool klocka ! Snyggt :)

Slipning var kanske att ta i, men lite polering blir det i alla fall. Måste nog slipa kanterna där locket ligger an mot lådan och dessutom slipa den lilla lådan då den kärvar något.

Skall ta och klä den invändigt också men det blir ingen hardcorerenovering då den skall få behålla sin patina.

Jim

Gillar tråden!
Jag omvärderar min inställning till loppisar medan jag läser, vilka sköna fynd ni verkar hittat:)

Tillbaka
Topp