Söt och rolig iallafallPolhem klockan va grym !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Söt och rolig iallafallPolhem klockan va grym !
Tröttnar du är jag intresserad !Söt och rolig iallafall
Tack så mycket! Måste man säga är prisvärt!Kr. 500 - 600 er det som de går for på Tradera
Är GP'n ett litet herrur eller ett damur?Var precis på loppis som frun till en urmakare hade. Tidigare varit servicechef på swatch group som jag förstod det.
Köpte en cool ocirkulerad Polhem. Fotade resten för att höra vad ni tycker om värde och så. GPn och stoppuren i bra skick är ocirkulerade. Omegan kostade 600:-. GPn 300:-. Någon av Minervorna kostade iallafall 950:- har jag för mig. Inte direkt loppispengar men ändå ocirkulerade klockor.
Ett litet damur tyvärr. Den skulle vara NOS och var riktigt trevlig. Överväger att gå tillbaka och köpa den till tjejen imorgon. Lite synd att den är guldpläterad eller dylikt även om den inte är sliten.Är GP'n ett litet herrur eller ett damur?
Riktigt bra gaddningar på sista bilden! Klockan sitter fint på dig!Återigen på loppis idag. Blev en fin Certina quarts, en blå skinnpaj och en slips.
Gnuggisar är aldrig fel. Sambons armar har säkert halva diametern jämfört med migRiktigt bra gaddningar på sista bilden! Klockan sitter fint på dig!
Det skulle jag inte säga? ETA 2789 verk och ser fin ut i yttre skick. Den är inte värd några pengar att tala om, om det är det du undrar, men den går (och är värd) att serva om du gillar den i övrigt.
Antar att detta är rena skrotet klock/urverks-mässigt. Gammalt byrålåds "fynd"
Tusen tack för ditt svar. Kul att höraDet skulle jag inte säga? ETA 2789 verk och ser fin ut i yttre skick. Den är inte värd några pengar att tala om, om det är det du undrar, men den går (och är värd) att serva om du gillar den i övrigt.
Tusen tack för ditt svar. Kul att höra
Grym tavla på Marvin! Diameter på boett?Inte loppis men jag ropade hem en påse med klockor för 140kr för att jag tyckte mig se en Certina Argonaut vilket mycket riktigt stämde. Förutom en massa quartzare, så låg det även en dam Certina en Wostok och en Marvin Hermetic. Nån som har nån kul info om dessa?
Marvin, rostigt och mögligt
"Hermetic"Inte loppis men jag ropade hem en påse med klockor för 140kr för att jag tyckte mig se en Certina Argonaut vilket mycket riktigt stämde. Förutom en massa quartzare, så låg det även en dam Certina en Wostok och en Marvin Hermetic. Nån som har nån kul info om dessa?
Marvin, rostigt och mögligt
Ja precis"Hermetic"
32mm exkl kronaGrym tavla på Marvin! Diameter på boett?
Stört kool modell och vilket skick, grattis!Nästan loppisfynd, samlarmarknadsfynd! Zenith Defy.