Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trevligt, skulle dock själv avstått om det inte gällde kända kalibrar eller att priset var för bra för att vara sant...Har möjlighet att köpa några originalpåsar av nedanstående märke.Några med innehåll,typ balansaxlar m.m.
Det. Är prisvärt min herreTisssot Seastar med helknasig tavla som är typ sunburst och skiftar från brunt till lila. Ska få en god tur i UL-tvätten å en polering av plexi. Blev min för en guldpeng
Inte om det var ett krugerrand.Det. Är prisvärt min herre
Inte om det var ett krugerrand.
Tror den kan bli fin med en uppfräschning, kanske värd att få lite TLC. @Martin Lovasz är den svårservad?Det. Är prisvärt min herre
Nej då så länge som inget är sönder är det ett vanligt servicejobb på dessa urverk. Tissot från den här tiden har dock ofta problem med fukt runt insidan boetten så verkskruvarna är ofta rostiga. Har för mig att man hade gått över till plasthållare på dessa modeller så det är inte lika farligt på dem.Tror den kan bli fin med en uppfräschning, kanske värd att få lite TLC. @Martin Lovasz är den svårservad?
Tack. Du har PMNej då så länge som inget är sönder är det ett vanligt servicejobb på dessa urverk. Tissot från den här tiden har dock ofta problem med fukt runt insidan boetten så verkskruvarna är ofta rostiga. Har för mig att man hade gått över till plasthållare på dessa modeller så det är inte lika farligt på dem.
Vann den här auktionen på Tradera tidigare i kväll för 265kr och det är det värt trots att bilderna inte säger så mycket men en Tissot är det.
Ett typiskt fall av att inte så många vågar bjuda då annonsen är så intetsägande.
Kan så vara (du har nog helt rätt). Den svarta har lite speciella horn och det blir spännande att se vad det kan vara, trots att den är lite mindre. Armbandet på den stor quartzklockan är av äldre typ och går kanske att återanvända också.En Buler också va? Den svarta ser intressant ut.
Kollade också på den där och tänkte bjuda men glömde bort auktionen. Hoppas du hittar något gött där inne! Du är ju dessutom duktig på att skruva så det blir säkert kalas
Vann den här auktionen på Tradera tidigare i kväll för 265kr och det är det värt trots att bilderna inte säger så mycket men en Tissot är det.
Ett typiskt fall av att inte så många vågar bjuda då annonsen är så intetsägande.
Tack för det.Kollade också på den där och tänkte bjuda men glömde bort auktionen. Hoppas du hittar något gött där inne! Du är ju dessutom duktig på att skruva så det blir säkert kalas
Grattis! Hur stor är det? Pilla ut lumen i visarna vetjaHittade denna skönhet i en hög av "skrot" hos den lokala urmakaren i den lilla staden Gorazde i Bosnien. En riktigt fint patinerad Zenith fullt fungerande och går som en dröm urmakaren har gjort en liten service på den och för 467:- svenska så vart den min. Vet inte om det är ett loppis fynd men ett fynd är den
Bra fynd! Cool "jeanstavla"!Denna och förra helgens loppisfynd. Tärnan Automatic fungerar kanon, har bara putsat glaset och satt dit en rem, kostade hela 5 riksdaler tillsammans med en annan klocka och en kniv! Tissot Seastar Automatic på mesh köpt idag tillsammans med några andra klockor för 25kr, den verkar gå bra hittills och ska bara polera glaset!
Funky Polhem, grattis!Var precis på loppis som frun till en urmakare hade. Tidigare varit servicechef på swatch group som jag förstod det.
Köpte en cool ocirkulerad Polhem. Fotade resten för att höra vad ni tycker om värde och så. GPn och stoppuren i bra skick är ocirkulerade. Omegan kostade 600:-. GPn 300:-. Någon av Minervorna kostade iallafall 950:- har jag för mig. Inte direkt loppispengar men ändå ocirkulerade klockor.
Var precis på loppis som frun till en urmakare hade. Tidigare varit servicechef på swatch group som jag förstod det.
Köpte en cool ocirkulerad Polhem. Fotade resten för att höra vad ni tycker om värde och så. GPn och stoppuren i bra skick är ocirkulerade. Omegan kostade 600:-. GPn 300:-. Någon av Minervorna kostade iallafall 950:- har jag för mig. Inte direkt loppispengar men ändå ocirkulerade klockor.