BoEtt
Guld
Ricoh, det är bra "tryck" i dom.40 pix på loppis.....hoppas den lyser upp vid batteribyte......
Good Catch!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ricoh, det är bra "tryck" i dom.40 pix på loppis.....hoppas den lyser upp vid batteribyte......
Har också en Ricoh! Riktigt balla! @Davvan
Faktiskt!!!......klurigt att hitta rätt batterier...Ska vara V393 och har varit i 3 butiker som haft 392 alt 394.....suck
Säkert.....men 5 mil enkel....ska prova lokala foto/klock/rambutiken först....Claes O?
Prova och sätt den på ett snyggt bund, då får du lite mer bredd på armen. Dessutom stämmer det rätt bra med årgången.Haha.
Jo visst är de små. Men finns ju en viss charm med det också, även om det inte känns lika vänligt att bära idag som på 30-40-talet.
Är långt ifrån expert på Certina men jag tror att jag sett andra DS med blå visare. Hur som helst, blå visare är underbara så jag skulle inte röra demHittat på "Antikloppis" Försökt klippa en från tradera men jag tycker de har dragit iväg. Nu hittade jag en till lågt traderapris. Ställer mig lite tveksam till visarna men det går kanske att fixa.
Sköldpadda bak, märkt krona och svagt serienummer som jag tror börjar på 5526......Tveksamhet om visarna ligger i att jag lyckas inte hitta nån likadan på nätet(och det är lätt att bli tveksam med gamla klockor både utseende och gång kan sätta griller i huvudet på en)DS tillverkades från ca 1957 till ca 1967 och boetten förblev den samma men smak på visare och kronor ändrades så man kan hitta lite udda kombinationer. Kronan ser lite fel ut från den här vinkeln och skall ha Certina loggan.
Finns det en sköldpadda bak och serienummer?
TackarBlått är flott! Snygg klocka med snygga visare, håller med @cjperry behåll den som den är.
Kanske att du ska byta ut kronan, den ser lite biffig ut.
Serienr hittar du här:
http://www.vintagecertinas.ch/wp/en/certina-case-movement-and-serial-numbers/
eller i Martins eminenta lista:
https://drive.google.com/file/d/0B4RT10lcO4hGOGhSeXJiVkdsXzA/edit?pli=1
5526xxx skulle placera den runt 1965.Sköldpadda bak, märkt krona och svagt serienummer som jag tror börjar på 5526......Tveksamhet om visarna ligger i att jag lyckas inte hitta nån likadan på nätet(och det är lätt att bli tveksam med gamla klockor både utseende och gång kan sätta griller i huvudet på en)
Nu har jag en ds och en ds2, det känns långt kvar innan certinasamlingen är kompett, men en början5526xxx skulle placera den runt 1965.
Finns en riktigt fin sak på tratten:Nu har jag en ds och en ds2, det känns långt kvar innan certinasamlingen är kompett, men en början
Får nog avvakta lite, sambon antyder att hon ser vissa tok-tendenser i mitt klockköpande, men tack ändåFinns en riktigt fin sak på tratten:
http://www.tradera.com/item/190111/261527047/certina-med-manuellt-uppdrag-fran-1961
Fin patina! Vattentät dessutom, en badklocka!Denna lilla Drott hittade hem till mig idag. Inget märkvärdigt egentligen, men fin tavla tycker jag!
Jo säkert jättebra att bada med! Nästan lite tropical dial!Fin patina! Vattentät dessutom, en badklocka!
Skoj med urmakarens namn på tavlan!
Men så är det, har man väl klivit ned i träsket, sugs man ned och kommer inte upp igen!Får nog avvakta lite, sambon antyder att hon ser vissa tok-tendenser i mitt klockköpande, men tack ändå
Snyggt med svensk kalender!50 SEK för en lagonda all calendar automatic
Helt ok.
50 spänn för en superautomat, feta 70-tals visare och Ö i kalendern... det är bara att bÖja sig. Som sagt den ger Mido vibbar...Putsade till glaset lite grann bara, men den har stannat, får kolla med urmakaren, men 50 SEK, vem kan motstå? Inte jag iallafall.
Se där vad man kan hitta när man är ute och söker roliga saker,kan tänka mig att du slapp att slänga ut än förmögenhet på den.>Dagens loppis
Hittar alltid nått kul !
Värt!
Hittade denna i mint för 40spän