• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Mina fynd från förra året. Hundra riksdaler stycket. Polerat glas och nya natoband. Sjukt sugen att åka på loppisrunda i helgen! Jag ska till Köpenhamn nästa vecka. Någon som vet hur det ser ut där, vad gäller loppis och vintage?
WP_20160729_10_19_34_Pro (2).jpg

Bra överlag? Mässan, alltså.
...Eternan är definitivt bra överlag!
Mja kul att gå runt, men inte mycket klockor. B och C-hallarna är trevligare och mer tillgängliga än A-hallen som blir lite "snobbig" i brist på ett bättre ord, även om de är trevliga och hjälpsamma i montrarna även där.

Tyvärr verkar inte samlarmässan vara i år, den brukar annars vara samtidigt bakom den "stora" mässan. Där brukar vara bättre priser och mer klockor, men resten är av varierande kvalité.

Inspirerad av denna tråden besökte jag min första loppis för året idag. Tyvärr fanns det bara ett gäng sunkiga quartzare utan värde, trots att loppisen var riktigt stor.
Hoppas på bättre lycka nästa gång :)

Mja kul att gå runt, men inte mycket klockor. B och C-hallarna är trevligare och mer tillgängliga än A-hallen som blir lite "snobbig" i brist på ett bättre ord, även om de är trevliga och hjälpsamma i montrarna även där.

Tyvärr verkar inte samlarmässan vara i år, den brukar annars vara samtidigt bakom den "stora" mässan. Där brukar vara bättre priser och mer klockor, men resten är av varierande kvalité.
Visst finns alternativmässan i tennishallen som vanligt, du får åka dit i morron. :)

Inte övervägande, men ganska naturligt att det är några sidor, med tanke på deras långa historia, kvalité, patenterade uppfinningar och oavbrutet ägande och tillverkning. En dykarbild, och registret på minibilderna, får du tag i den, köp! Helt klart värt, mer än 50 som jag gav. :p
IMG_3208.JPG

Bilagor

• IMG_3203.JPG
    IMG_3203.JPG
    30 KB · Visningar: 60
  • IMG_3204.JPG
    IMG_3204.JPG
    30.5 KB · Visningar: 57
  • IMG_3205.JPG
    IMG_3205.JPG
    28.3 KB · Visningar: 56
  • IMG_3207.JPG