Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja den var mkt fin, behöver bara glasputsning, den tickar sen jag köpte den.Trevligt! Och trevlig länk också!
Tack ser fram emot den.Ja den var mkt fin, behöver bara glasputsning, den tickar sen jag köpte den.
Stretchlänken har någon med välvuxna armar burit, något uttänjd, bilhandlarhäng skulle man kunna säga.
Fick även med en något sliten DS, @Martin Lovasz !
Kan verkligen inte förstå hur du så pass ofta kan göra galet bra fynd. Grattis!Längesen man snubbla in på loppis nu men hitta dessa två igår för ett bra pris
Riktigt mysigt stål på dynamicen
Hitta även en liten text om just denna modell på hodinkee :
https://www.hodinkee.com/articles/a-week-on-the-wrist-the-jaeger-lecoultre-memovox-cal-825
Har bra flyt ibland ofta nu förtiden ,Kan verkligen inte förstå hur du så pass ofta kan göra galet bra fynd. Grattis!
Vilket häftigt verk, vilket metallarbete! Ser fram emot att se det rengjort!Några få fynd på dagens loppisrunda. Urverket på fickuret fick mig dock att förundras. 10:- st var det helt klart värt att få lite sysselsättning när vintermörkret sätter in.
Vilket fynd! Har själv en Memovox. Kostade tresiffrigt?Längesen man snubbla in på loppis nu men hitta dessa två igår för ett bra pris
Riktigt mysigt stål på dynamicen
Hitta även en liten text om just denna modell på hodinkee :
https://www.hodinkee.com/articles/a-week-on-the-wrist-the-jaeger-lecoultre-memovox-cal-825
Anders And? Anonyma Alkoh...?Här är mitt senaste fynd. En Atlantic Världsmästare och Seiko Sea Horse. Atlanticen kostade ett hekto kronor och tickar fint efter lite skruvande, fix och trix. Sjöhösten var gratis... men den behövde också lite mer kärlek. Under det repiga glaset gick det att ana en blandsallad av visare och index. Ur verket rasade det lösa skruvar och dessutom en lös skruvskalle. Det var inte helt lätt att få ur den skruven kan jag säga. Men nu så är det mesta fixat och den tickar fint, det fattas bara en krona (tror mig hittat en NOS på bukten).
Men det jag blir lite nyfiken på är märkningen mellan hornen, A A?! Någon som vet vad det står för?
Haha, Ja vem vet!? Nu vill jag väl hoppas och tro att det är Seiko själva som satt dit A A och att det har någon "super-spektakulär" betydelse...Anders And? Anonyma Alkoh...?
Kosta mer än tresiffrigt men va fortfarande sjukt billigt för en 855Vilket fynd! Har själv en Memovox. Kostade tresiffrigt?
Hade det stått A S, hade det varit enastående unikt.Haha, Ja vem vet!? Nu vill jag väl hoppas och tro att det är Seiko själva som satt dit A A och att det har någon "super-spektakulär" betydelse...
Ja det finns nog några sådana också, utöver de oanonyma...Hade det stått A S, hade det varit enastående unikt.
Anonyma Seikoholister...
Är inte AA snäppet under AAA-kopiorna? AAA-kopiorna är ju som alla vet tillverkade i samma fabrik och på samma sätt som originalen, men efter vanliga arbetstiderna (och så slipper man alla påslag som AD tar). AA-kopiorna är tillverkade av städpersonalen på helgen, så samma fabrik och material men aningen sämre monterade.Men det jag blir lite nyfiken på är märkningen mellan hornen, A A?! Någon som vet vad det står för?
Har ingen aning men det kan kanske betyda All Alloy, helt legerat, alloy betyder ju legering.Här är mitt senaste fynd. En Atlantic Världsmästare och Seiko Sea Horse. Atlanticen kostade ett hekto kronor och tickar fint efter lite skruvande, fix och trix. Sjöhösten var gratis... men den behövde också lite mer kärlek. Under det repiga glaset gick det att ana en blandsallad av visare och index. Ur verket rasade det lösa skruvar och dessutom en lös skruvskalle. Det var inte helt lätt att få ur den skruven kan jag säga. Men nu så är det mesta fixat och den tickar fint, det fattas bara en krona (tror mig hittat en NOS på bukten).
Men det jag blir lite nyfiken på är märkningen mellan hornen, A A?! Någon som vet vad det står för?
De va ingen dålig gissning! Boetten är faktiskt helt "helt" legerad.Har ingen aning men det kan kanske betyda All Alloy, helt legerat, alloy betyder ju legering.
Vi får hoppas att det inte är så illa.Är inte AA snäppet under AAA-kopiorna? AAA-kopiorna är ju som alla vet tillverkade i samma fabrik och på samma sätt som originalen, men efter vanliga arbetstiderna (och så slipper man alla påslag som AD tar). AA-kopiorna är tillverkade av städpersonalen på helgen, så samma fabrik och material men aningen sämre monterade.
Jo urverket var riktigt ballt, fågelfenix?Några få fynd på dagens loppisrunda. Urverket på fickuret fick mig dock att förundras. 10:- st var det helt klart värt att få lite sysselsättning när vintermörkret sätter in.
Den högra Certinan var riktigt tjusig, ska du köra vidare på länken eller byta till ett annat band?Dagens fynd upputsade!
Ja den är trevlig! Vilket band som den kommer få bäras med blir nog flickvännens beslut.Den högra Certinan var riktigt tjusig, ska du köra vidare på länken eller byta till ett annat band?
"Äkta läder" var festligt!Grisen i säcken: Travita Incabloc 100kr. Någon som vet något om denna klocka?
härlig klocka, grattisInte fynd kanske, och inte loppis för den delen, men kom hem med denna från årets Antikmässa i Helsingborg!
Härligt möglig tavla och snygga blånerade visare