• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

20160821_233623.jpg

Köpte länken för någon vecka sedan. Dags att prova efter reparation och tvätt. Är väl ingen Tissotlänk, men passar väl på en Tissot? Tråkigt nog är ändlänkarna 16.

Dagens lilla fynd kom i brevlådan , jag vet att inte dam klockor är så jättepopulära men kunde inte motstå denna för 69:-
Certina med originalkrona och 0,40 gulddoublé (ganska tjockt) urverket är ett 19-36 och den ska vara gjord runt 1963 om jag förstår serie numret rätt. ( 434 68 89)
Ska sätta dit ett ödleband och
P1040496.JPG
P1040498.JPG
ge den till frun i present . ( istället för det gräsliga quartz uret hon har nu, låt vara att det är en Tissot)
Christer

Dagens lilla fynd kom i brevlådan , jag vet att inte dam klockor är så jättepopulära men kunde inte motstå denna för 69:-
Certina med originalkrona och 0,40 gulddoublé (ganska tjockt) urverket är ett 19-36 och den ska vara gjord runt 1963 om jag förstår serie numret rätt. ( 434 68 89)
Ska sätta dit ett ödleband och
P1040496.JPG
P1040498.JPG
ge den till frun i present . ( istället för det gräsliga quartz uret hon har nu, låt vara att det är en Tissot)
Christer
Fin!
Damur är otroligt tacksamma att fyndas till bra priser. Tur att min flickvän har ett klockintresse. Lustigt nog har hon fler klockor än vad jag har trots att hon spenderat en spottstyver...

Här är mitt senaste fynd.

Staten skulle nog kalla dessa för "brevknivar" eller möjligen "verktyg för öppnande av kuvert". För mig är det vintage boettknivar med gedigen proveniens! Notera att vissa har referensnumret (549.10), hur coolt är inte det?

Vill du ha en så lägger jag snart upp en "BYTES" på Köp & Sälj (jag behöver t ex ett 20 mm svart eller grått nato).

IMG_2166[1].JPG

Råkade på dessa två Favre Leuba i en Köp nu annons för 200kr på Tradera i går natt och kunde inte låta bli.

1000209.jpg

Så många falska Favre Leuba kommer ut från Indien idag att man aldrig kan vara helt säker men de ser okej ut på bilderna och för 200kr tar jag chansen. :)
Den silvriga vet jag inte, men den orangea måste väl vara fake/ommålad?

Den silvriga vet jag inte, men den orangea måste väl vara fake/ommålad?
Jag är lite orolig för den men det finns dock liknande modeller på nätet men då det finns så himla många fakeade Favre Leuba kan även de vara falska.

En av två duger det också och har man tur så sitter ett originalurverk i den eventuella falska men senare förfalskningar har FHF verk.

Senast ändrad:
Köpte denna på Erikshjälpen för 200kr idag. Inte svindlande bra pris kanske men kunde inte låta bli när jag såg den tillhörande lappen som kändes näst intill hjärtskärande. Den har gravyren J T 05 på bakboetten så verkar ju stämma. Boetten är förövrigt i silver. Någon som vet mer om urverket?
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Jag är lite orolig för den men det finns dock liknande modeller på nätet men då det finns så himla många fakeade Favre Leuba kan även de vara falska.

En av två duger det också och har man tur så sitter ett originalurverk i den eventuella falska men senare förfalskningar har FHF verk.
Han som målade den hadde just avslutad lunchen och inte tvättat händerna, därav curry färgen. Det är en HMT boett och troligen ST 96 värk.

Tillbaka
Topp