lightningii
Basic
NiceUpptäckte först i morse att min Longines är en automat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
NiceUpptäckte först i morse att min Longines är en automat
bra fångst måste jag säga, vad gick det på?Lagonda... man måste ju köpa när de väl får in något
Vulcain... igår, av en händelse frågade jag om de hade något annat än det som låg i glasskåpet.
Eterna... 18K...
Ganska nöjd...
Köpta vid olika tillfällen under sommaren men....bra fångst måste jag säga, vad gick det på?
Kul fynd, men du får se till att hänga klockan rakt! Nu blir man ju alldeles yr när man försöker utläsa vad tiden är.Har även köpt denhär...
Kansken inte världens mest intressanta urverk men väl Gustavsbergs "Studiohand" och Britt-Louise Sundells signatur
En 50-talare med lite sliten urtavla men faktisk ser den inte så dum ut trots märkena men kronan vad i jösse namn är det för något?
Om man tittar på timvisaren så ser den helt mörbultad ut och det får mig att tro att klockan nog legat utan glas och fått sig lite skavanker.Tack för svar.
Bonnmeck är vad jag tänker när jag ser kronan.
Jag skulle också tro att du får ungefär runt 1000 i nuvarande skick, men det känns som en hel del jobb och pengar för att fixa till den (krona, glas, nya visare eller räta ut den gamla timvisaren, serva verket).Ja den har varit med om en del. Gillar tavlan, så det kanske är värt att piffa upp uret i övrigt.
Tack för budet, men jag vill inte gå back på 50-lappen jag gav för det.
Jag skulle också tro att du får ungefär runt 1000 i nuvarande skick, men det känns som en hel del jobb och pengar för att fixa till den (krona, glas, nya visare eller räta ut den gamla timvisaren, serva verket).
Edit: saknar den glasringen också?
Fin klocka!Hittade denna precis, vet noll om klockan men såg cool ut med fin patina och blått på visarna. Har den nåt värde?
Drömfynd såklart! Funkar den?Hittade denna i en låda med blandade skräpklockor. Hit eller miss? Har ingen koll på vintage Omega.
Drömfynd såklart! Funkar den?
Ohyggligt ful krona måste jag säga
Hittade denna i en låda med blandade skräpklockor. Hit eller miss? Har ingen koll på vintage Omega.
Den var helt crazy! Får man fråga vad du gav för den?Här kommer en riktigt patinerad "fynd"
Köpte en liten hög med klockor så priset blev nånstans 15-20kr för den, om man delar priset per klocka.Den var helt crazy! Får man fråga vad du gav för den?
ser inga nummer.
Min far har kommit över denna för många år sedan, vad är det för exakt modell? ser inga nummer. Armbandet är skräp, men vad kan klockan vara värd? den är automatisk och fungerar, dock lite snabb.
Nummer finns på insidan. Du behöver ta den till en urmakare som kan skruva av locket på baksidan för att få reda på exakt modell, vilket urverk som sitter i, samt serienummer på urverket som en ger en ledtråd om tillverkningsåret.
En sånhär http://www.tradera.com/item/1922/264401653/boettoppnare-for-skruvboetter bör varje klocknörd ha i lådorna! (inte jag som säljer)Du kan också prova att öppna den själv. Har du inte rätt verktyg hemma så kan du prova att ta rejält med tejp och rulla till en boll, gärna med klistret utåt. Pressa sen hårt mot baklocket samtidigt som du vrider. Funkar oftast men ibland kan locken sitta för hårt för den metoden.