• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag har också loppisfyndat i helgen. En sopslut Dugena-tank, som jag köpte enbart för 16 mm open end-ormen som satt på. 50 välinvesterade pix!
IMG_6554.JPG
Varför sopslut? :)
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Ber om ursäkt för ultradassig köksbelysning, men här är den! Synd på guldspännet bara, men har ett noname 14mm spänne i lådan att smacka på.
IMG_5093.JPG

Edit: Limningen vid spännet släppte när jag bytte spänne. Jäkla tur att det hände nu och inte när jag hade den på mig! Jaja, får plocka fram kontaktlimmet i morgon!
Riktigt bra!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Det ser du väl?
Sliten plätering, repigt glas, lortig...

;)
@grodslukarenx Den ska nog ut. Ska få en omgång först bara. Alternativt vill @MrNorrgard ha den?
Hehe, lite för ny tank för min smak men trodde annars att den bara behövde en glasputs och tvätt.
Men med plätering förstår jag vad du menar och då blir den ju helt ointressant...

Coolt band dock! :)
 

Bjoerling

Cartier
Den här låg i en låda med plastklockor hos Pingstkyrkans second hand i Norrtälje, tror dom begärde hela 30:- för den, gick ju inte att låta bli.
IMG_1291.JPG

Har dessutom en spännande gravyr, förmodar att det på något sätt är relaterat till Luftvärnet/LV3.
IMG_1292.JPG
Det var det sjukaste! Fyndade en exakt likadan igår på Erikshjälpen i Lund. 25 bagis! Hade av boettlockett och pillade lite så hoppade den igång också. Ligger och tickar nu :)
Wristshot med fult läderband jag hade liggande:
IMG_20170426_214630218.jpg
 

gnorf

Breitling
Det var det sjukaste! Fyndade en exakt likadan igår på Erikshjälpen i Lund. 25 bagis! Hade av boettlockett och pillade lite så hoppade den igång också. Ligger och tickar nu :)
Wristshot med fult läderband jag hade liggande:
IMG_20170426_214630218.jpg

Enastående, är man så där lagom konspiratorisk så kan man få för sig att religöst kontrollerade loppisar har en ännu ej känd metod för att sprida horologiskt mögel i vårt land ;)
Viss inkonsekvens i prisättning noteras, fem kronor billigare. :p
 

Mag

Omega
20170430_120755.jpg

Jag köpte en djupmätare igår. Vet inte riktigt varför egentligen, men originalask och billigt så torskar man lätt. :)
Det närmaste dykning jag kommit är att jag har en gammal Citizen dykare.
Räcker väl att den är fräck sen får man komma på vad man skall använda den till.
Mag
 
Topp