Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yema är finfint i min bok, fantastiskt litet urverk!Knappt som man vågar posta här efter alla otrolig fynd som har gjorts på senaste, men hittade denna igår och tyckte den var lite kul. En liten Cartier look-a-like av märket Yema, köptes igår för en tia och håller hittills tiden på minuten. Liten dock ca 20x27mm, men den går kanske hem hos tjejen
Brukar stå årtal längst ner på tavlan.Fick tag på en swatch för 1 kr. Tänkte att det kan den ju vara värd, dock ingen koll på om den här hemma i vintage.
Jasså, då får jag kika när jag kommer hem.Brukar stå årtal längst ner på tavlan.
Du får se det som ett billigt Nato med medföljande klocka!Inte riktigt min typ av klocka men för 15:- kunde jag inte låta bli.
Nja natot hade jag och slängde jag på efter batteribyte.Du får se det som ett billigt Nato med medföljande klocka!
Jaha så synd... då blev du nog lurad :/Nja natot hade jag och slängde jag på efter batteribyte.
Ja absolut! Tanten i kassan på myrorna skrek att det var ett jävla fynd och att om inte jag köpte den skulle hon köpa den direkt.Jaha så synd... då blev du nog lurad :/
Tyckte väl att det var ett för fint Nato för att komma från loppis! Men tänk om...Nja natot hade jag och slängde jag på efter batteribyte.
Vill minnas att Stuf var/är Team Sportias egna actionsport-märke!? Någon som annan som kan bekräfta?Inte riktigt min typ av klocka men för 15:- kunde jag inte låta bli.
Ja, jag har för mig att det var ett skatemärke, om det sedan var ett av team sportias egna märken vet jag inte.Vill minnas att var/är Team Sportias egna actionsport-märke!? Någon som annan som kan bekräfta?
Stimmt.Vill minnas att Stuf var/är Team Sportias egna actionsport-märke!? Någon som annan som kan bekräfta?
Skulle tippa på 30-40 tal. Med tanke på att det fortfarande inte var så populärt med armbandsur på 20-talet. Hade det varit populärt hade utbudet av armbandsur varit större jämfört mot antalet fickur som finns bevarade från 20-talet. Men kan såklart ha fel...Var på bakluckeloppis i Slottsskogen idag, skralt med klockor men till smyg hittade jag något intressant. En rem för ett fickur (damstorlek). Fiffigt sätt att skaffa ett armbandsur. Tio kronor kostade den. Nu får forumet hjälpa mig att datera den. 20-tal?
Skulle tippa på 20 tal trots allt, hade man burit detta på 30-talet (iaf senare halvan) så hade man nog betraktas som lite av en "hipster", efter 1920 så tog armbandsuret över snabbt och i mitten slutet av 30-talet så kan man nog betrakta fickuret som otidsenligt, iaf om man ser på det ur ett internationellt perspektiv. Att bära ett fickur på det sättet på 30-40 skulle nog inte vara otänkbart men det hör eg mer till perioden när armbandsuret tog över marknaden.Var på bakluckeloppis i Slottsskogen idag, skralt med klockor men till smyg hittade jag något intressant. En rem för ett fickur (damstorlek). Fiffigt sätt att skaffa ett armbandsur. Tio kronor kostade den. Nu får forumet hjälpa mig att datera den. 20-tal?
Är du säker?Skulle tippa på 20 tal trots allt, hade man burit detta på 30-talet (iaf senare halvan) så hade man nog betraktas som lite av en "hipster", efter 1920 så tog armbandsuret över snabbt och i mitten slutet av 30-talet så kan man nog betrakta fickuret som otidsenligt, iaf om man ser på det ur ett internationellt perspektiv. Att bära ett fickur på det sättet på 30-40 skulle nog inte vara otänkbart men det hör eg mer till perioden när armbandsuret tog över marknaden.
Fickuren i Sverige hängde kvar länge inte mist på landsbygden (arvegods) och man måste komma ihåg att Sverige var ett fattigt land, men hur många skulle välja att bära det som ett armbandsur en bit in på 30-talet.Är du säker?
Jag tycker nog annars att man generellt ser minst lika många fickur om inte fler än armbandsur från 30-talet.
Skulle vilja höra @Warwian s åsikt...
Tänker att hade man ett fickur kanske man valde den där typen av armband istället för att köpa nytt. Som du säger var Sverige ett relativt fattigt land och att då slänga eller inte använda ett fungerande fickur vore ju vansinne.Fickuren i Sverige hängde kvar länge inte mist på landsbygden (arvegods) och man måste komma ihåg att Sverige var ett fattigt land, men hur många skulle välja att bära det som ett armbandsur en bit in på 30-talet.
Askool!Dagens fynd; Eterna Sonic Sevenday Electronic med svensk dagsskiva!
Jag har ett gäng Seiko damur. Riktigt trevliga och har inte betalat många kronor!Seiko är inte bra för hälsan.
Finns saker överallt ju!
Idag blev det ett damur..... av någon anledning.
19:-