UNO
Silver
Otroligt fin bil, manligt manuell.Fattades en bit i loppispusslet, fram med nagelsax och acryltuber så det inte regnar in i taket på BB11an.
They don't make sån profil på däcken these days.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Otroligt fin bil, manligt manuell.Fattades en bit i loppispusslet, fram med nagelsax och acryltuber så det inte regnar in i taket på BB11an.
Det var som tusan, grattis! aldrig sett den där kombon med bonklip och spänne.Dagens fynd 10kr.
En bild till
Grymt! Hur bred är länken mot boetten?Dagens fynd 10kr.
En bild till
Jag köper den av dig för 15!Dagens fynd 10kr.
En bild till
Tack 18mm!Grymt! Hur bred är länken mot boetten?
Tackar!Det var som tusan, grattis! aldrig sett den där kombon med bonklip och spänne.
Jag köper den av dig för 15!
Dagens fynd 10kr.
En bild till
Intressant Longines! Kan du ta fler bilder och mäta igen?Inte direkt loppis men lyckades ropa in några klockor på auktion. Longines och Glycine var de två jag var ute efter, de andra fick jag på köpet.
Vad jag förstår så är det en Longines Tre Tacche? Tre skåror på baklocket och märkt 21442 (refnr?), står även märkt 68 på både bandhorn och baklock. Den är fullt fungerande, hållit tiden bra över natten. Jäkligt snyggt med Step case! Dock antar jag att visarna är re-lumade samt kronan utbytt då dessa inte ser ut att matcha klockan i övrigt så bra... Storleken är ~34 mm och tycker den sitter rätt bra på armen!
Nr 2 är en Glycine Compressor, 70-tal? Verket fungerar och den byter datum fint men tyvärr är minutvisaren lös (snurrar fritt). Jäkligt rasslig stretchlänk, som nästan helt saknar stretch
De andra två fungerar tyvärr inte. Antar att dam-orisen är manuell, går att ställa tiden men uppdraget är stumt. Den sista har jag ingen aning om vad det är för något? Plosy, Swiss made på tavlan.
Fan vilken vinst 200%
Intressant Longines! Kan du ta fler bilder och mäta igen?
Hade för mig det var 32 eller 35 mm på dessa men finns kanske fler... Alltid boettboll eller dubbelhäftande tejp innan metallboettöppnare.Absolut! Ska försöka ta bättre bilder efter jobbet. Storleken verkar ligga mellan 33-34 mm, har tyvärr inget digitalt skjutmått så svårt att få exakt. Tips på hur jag ska gå tillväga för att öppna den? Skaffa en boettboll eller är det boettöppnare som krävs?
Om man inte tänker att kostnaden fördelades lika mellan örhängena (?) och länken. Då jag bara är intresserad av länken blir det 15.- utdelning på 5.- investerat, och därmed (vinstskatt och alternativkostnader borträknade) 200% ökning. Rätt ska vara rätt.30 kr hade varit en vinst/ökning med 200%, d.v.s. 20 kr. =) 15 kr är en vinst/ökning på 5kr och 50%
Rätt ska vara rätt.
/Söder
Grymt, grattis! Får man fråga vad du gav? Stumt uppdrag brukar bero på fulldragen fjäder, vilket blir konsekvensen av att den dras upp men inte går. Brukar kunna vara ganska lättlöst.Inte direkt loppis men lyckades ropa in några klockor på auktion. Longines och Glycine var de två jag var ute efter, de andra fick jag på köpet.
Vad jag förstår så är det en Longines Tre Tacche? Tre skåror på baklocket och märkt 21442 (refnr?), står även märkt 68 på både bandhorn och baklock. Den är fullt fungerande, hållit tiden bra över natten. Jäkligt snyggt med Step case! Dock antar jag att visarna är re-lumade samt kronan utbytt då dessa inte ser ut att matcha klockan i övrigt så bra... Storleken är ~34 mm och tycker den sitter rätt bra på armen!
Nr 2 är en Glycine Compressor, 70-tal? Verket fungerar och den byter datum fint men tyvärr är minutvisaren lös (snurrar fritt). Jäkligt rasslig stretchlänk, som nästan helt saknar stretch
De andra två fungerar tyvärr inte. Antar att dam-orisen är manuell, går att ställa tiden men uppdraget är stumt. Den sista har jag ingen aning om vad det är för något? Plosy, Swiss made på tavlan.
30 kr hade varit en vinst/ökning med 200%, d.v.s. 20 kr. =) 15 kr är en vinst/ökning på 5kr och 50%
Rätt ska vara rätt.
/Söder
Du har såklart rätt, vet inte hur jag mätte igår 32 mm i diameter, 16 mm bandbredd och 41 lug-lug får jag det till nu. Försökt med dubbelhäftande tejp men locket sitter. Törs inte ta i mer heller.Hade för mig det var 32 eller 35 mm på dessa men finns kanske fler... Alltid boettboll eller dubbelhäftande tejp innan metallboettöppnare.
Grymt, grattis! Får man fråga vad du gav? Stumt uppdrag brukar bero på fulldragen fjäder, vilket blir konsekvensen av att den dras upp men inte går. Brukar kunna vara ganska lättlöst.
Den vänstra omärkt? Tror jag har en likadan hemma, fina. Rysligt nära Gay Freres.Nu kan det bli rätt!
En 20 mm länk
Ett 20mm gris(?), nytt!
En 16 mm länk
40kr, helt ok, på en av loppisarna i Sundsvall.
Den vänstra omärkt? Tror jag har en likadan hemma, fina. Rysligt nära Gay Freres.
Uppdatering på gårdagens inlägg @Aurum !Den vänstra omärkt? Tror jag har en likadan hemma, fina. Rysligt nära Gay Freres.
Grattis! Såg att en fjäder i länken såg trött ut men annars ser den fin ut? De blir helt fyllda med armhår och smuts, rätt säker på att den inte är ren än... En av de bästa länkarna som tillverkats, har ju en av mina på min Bubbleback.Uppdatering på gårdagens inlägg @Aurum !
Denna länk är inte rysligt nära Gay Freres, hittade en trevlig liten märkning i dag!
Den var grymt skitig och jag tog luppen på den efter tvätt!
Inte helt missnöjd med loppisbesöket!
Den tål nog ett par vändor till i tvätten...Grattis! Såg att en fjäder i länken såg trött ut men annars ser den fin ut? De blir helt fyllda med armhår och smuts, rätt säker på att den inte är ren än... En av de bästa länkarna som tillverkats, har ju en av mina på min Bubbleback.