Plus att mycket försvinner på vägen. Finns många "filter" på välgörenhetsorganisationer t.ex.Grymma loppisfynd, grattis!
Känner själv att det blir svårare och svårare att hitta något på loppisar (klockor iaf), folk är alldeles för medvetna idag...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Plus att mycket försvinner på vägen. Finns många "filter" på välgörenhetsorganisationer t.ex.Grymma loppisfynd, grattis!
Känner själv att det blir svårare och svårare att hitta något på loppisar (klockor iaf), folk är alldeles för medvetna idag...
Dagens fynd fotade vid grannens skruvstycke.![]()
Snyggt!Dagens fynd fotade vid grannens skruvstycke.![]()
Fick till en loppisrunda igår igen och är rätt nöjd med dagen!
En Facit minidykare till min 10-åriga dotter och en no-name LED på länk plus lite annat som intresserar mig!
Allt för 185 spänn!
Jim
![]()
Fina brevknivar, särskilt Saaben.
Trevligt att fler gillar dessa fornfynd. Jag har svårt att inte köpa brevknivar på loppis om jag ser nåt fint.
Riktigt fin! Helstål för 10kr är inte illa!Hittade denna på ett loppis häromdagen. Vet ingenting om märket, Arla. Men swiss made på urtavlans underkant kändes det värt att chansa för 10kr.
Visade inte mycket livstecken i början men började sakta och säkert ticka igång, följer tiden väldigt bra nu
Någon som känner till något om klockan?
Har du testat mutter med superlim? Kolla först så att limmet släpper med aceton! Inte kul med en mutter mot armenSkitmysig gammal Timex.
Gulnad lume, härlig storlek och boettform, lagom slitet plexi och en länk med lite pp-komplex.
Enda problemet: får inte av batteriluckan.
![]()
![]()
Haha!! Väl tänkt.Har du testat mutter med superlim? Kolla först så att limmet släpper med aceton! Inte kul med en mutter mot armen![]()
Riktig boett, snygg tavla, fin patina på lysmassan och länk är ju aldrig fel. Ja, helt ok loppisfynd!Haha!! Väl tänkt.
Luckan snurrar ca trekvart men släpper inte i något läge. Dags för övervåld helt enkelt.
Skulle gärna få igång den. Tycker ju klockan är riktigt snygg på sitt lilla vis.

Grymt cool!Skitmysig gammal Timex.
Gulnad lume, härlig storlek och boettform, lagom slitet plexi och en länk med lite pp-komplex.
Enda problemet: får inte av batteriluckan.
![]()
![]()
Tyvärr gör vi inte det! Problemet med klockor är att onördiga börjar få upp ögonen för klockor. Det innebär att det blir färre klockor åt oss på loppisar och inom second hand!Den som ändå hade en batterilucka att bråka med...Blir klart avundsjuk när jag läser här om Timex,Arla och andra fynd....Idag kikade jag in på Erikshjälpen Borås , trevligt ställe kika på , men klockor.....niente,nada,null (bortsett från trasig Yves Rocher reklamkocka ). Är det boråsarnas knallementalitet som är problemet undrar jag ?? Bor alla ni som fyndar långt ute i obygderna där man föredrar solur , ratar GPS och tittar på vilken sida om trädet myrstackarna ligger . Jag bara undrar ?!![]()
Det låter som att det är bajonett, inte gänga. Dra den tills det tar stopp moturs, och försök försiktigt pilla upp det längs kanten.Haha!! Väl tänkt.
Luckan snurrar ca trekvart men släpper inte i något läge. Dags för övervåld helt enkelt.
Skulle gärna få igång den. Tycker ju klockan är riktigt snygg på sitt lilla vis.
Tack! Återkommer!Det låter som att det är bajonett, inte gänga. Dra den tills det tar stopp moturs, och försök försiktigt pilla upp det längs kanten.
Hittade en Arla väckare i somras.Hittade denna på ett loppis häromdagen. Vet ingenting om märket, Arla. Men swiss made på urtavlans underkant kändes det värt att chansa för 10kr.
Visade inte mycket livstecken i början men började sakta och säkert ticka igång, följer tiden väldigt bra nu
Någon som känner till något om klockan?
Jag har glas liggande som kanske passar. Har du skjutmått? Vad är det för diameter?Ett köp till senaste tiden
Tyvärr lite liten från 1939 cirka enligt min tabell! Glaset rejält slitet men tavlan i bra skick ! Typ 30/31 mm utan krona !![]()
Hej!Jag har glas liggande som kanske passar. Har du skjutmått? Vad är det för diameter?
Grym patina på tavlan! Kan du greja ett bättre foto, tror du?Ett köp till senaste tiden
Tyvärr lite liten från 1939 cirka enligt min tabell! Glaset rejält slitet men tavlan i bra skick ! Typ 30/31 mm utan krona !![]()
Inte helt enkelt innan jag byt glasGrym patina på tavlan! Kan du greja ett bättre foto, tror du?
Jaha, det var glaset som var grossat! Trodde det var ultrakrakelerad tavla på den!![]()
Inte helt enkelt innan jag byt glas
Men här kommer två bilder