Nu blir vi riktiga ”

”, men, som Aurum, är det inte fel tråd du postar i? Fyndade du ur:et på en loppis, nej?
Tack för ett vänligt påpekande, ingen skugga faller över varken dig, Aurum eller annan vän av ordning. Även om valet föranleddes av viss eftertänksamhet får jag erkänna att mitt slutliga val till största del berodde på att det var i denna tråd jag befann mig när en dansk - om än en trevlig sådan - under ett längre digitalt kundmöte helt oprovocerat insisterade på att presentera sina svenska/nordiska affärsplaner. Jag ska försöka motivera, eller åtminstone utveckla, mitt val av tråd. Synpunkter är naturligtvis välkomna.
Loppis, fynd, ja det är väl till syvende och sist högst subjektivt. Jag skulle nog inte beteckna forat som en "loppis" (även om, och utan avsikt till vederbörandes förargelse, den ganska eklektiska samlingen klockor som salufördes i försäkringshänseende nog till viss del skulle kunna anses ha ett ringa värde). Anordnaren valde benämningen "vintage market", men det är väl inte heller direkt något som förpliktigar om än att det kanske antyder ett något mer välkurerat utbud av varor med en högre dignitet.
Jag skulle väl inte heller heller kalla mitt förvärv som ett "fynd", men då köper jag klockor enkom för att bära dem. På sin höjd kan jag tillstå att jag i stundens svaghet ibland även köper klockor för att bära vid ett för tillfället ännu obestämt framtida tillfälle, men det gör jag högst motvilligt särskilt i detta forum. Jag hade inte ens försökt att värdera en random 40-tals (?) klocka, men jag skulle väl säga att jag med tanke på skicket betalade ett fullt rimligt bruksvärde.
Köptråden skulle kanske vara mer lämplig, men där upplever jag trådens andemening som åsyftandes mer övertänkta inköp av kanske lite intressantare (?) ur. Här låg det roliga snarare i sammanhanget och säljaren. Att denne, eller någon annan för den delen, skulle vara där och sälja klockor var för mig på förhand obekant.
@theargonaut - hur kändes det, loppis / inte loppis, fynd / inte fynd?