• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Screenshot_20241222_214253_Gallery.jpg

Svår fråga, men någon som kan säga något om chanserna att fynda i de sörmländska trakterna?
Mycket fynd ser ut att göras neråt i landet.

Numer går jag mest på loppis på söndagsmorgnarna för att komma upp i tid och inte ligga och dra mig halva förmiddagen.
Förr fanns det massor med klockor på loppisarna här i Tokyo men nu är det sämre, eller kanske jag som blivit kräsen.
Priserna är osmakligare ochså tyvärr.

Köpte den här i morse och den är från 78.
Min klockhandlare får ta över den antar jag för det är precis såna här 70-talare som turister gillar och han är lite kort på.

Efter rengöring ser den ut så här.

IMG_4074.jpeg

Vet inte varför, men är lite svag för den eran av Tissot quartz av någon anledning jag inte förstår… bra fyndat!

Gav 50kr för denna på en Loppis på Visingsö, med nytt batteri funkar den fint och verkar trots allt vara en lite småkultig modell?

1737727904045.jpeg

1737728169150.jpeg
Grattis! Jag har en sådan här och är definitivt min favorit digitalare någonsin; sjukt kul klocka och ”givande” att titta på/använda; man märker att de hade kul på kontoret den dagen de designade dessa, de har bra feeling helt enkelt ☺️ också att det är en digitalare med tre(!) sekund visare, skruvbar bezel och den bärs som en ganska ”vanlig” 39mm dykare, jättekul som helhet bara tycker jag!

Tillbaka
Topp