• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens skor!

Linnebyxor och espadrillos är kanske det absolut bekvämaste man kan bära här nere. :)
Linnebyxor är nice!:) Espadrillos är dock satans verktyg.:mad: Mer obekväma "skor" att gå i finns inte. Jag kör på ASOS plimsolls med en ordentlig sula på sommaren. Svalt och rätt så bekvämt. Snyggare också.
Köpte 10-15 par för några år sedan för drygt 40 kr styck (rea + rabattkod + rimligt pundpris:)).
Räknar med att förbruka ett par per sommar...
asos-white-oxford-plimsolls-product-1-4268408-0-709479543-normal.jpeg

Linnebyxor är nice!:) Espadrillos är dock satans verktyg.:mad: Mer obekväma "skor" att gå i finns inte. Jag kör på ASOS plimsolls med en ordentlig sula på sommaren. Svalt och rätt så bekvämt. Snyggare också.
Köpte 10-15 par för några år sedan för drygt 40 kr styck (rea + rabattkod + rimligt pundpris:)).
Räknar med att förbruka ett par per sommar...
asos-white-oxford-plimsolls-product-1-4268408-0-709479543-normal.jpeg
Tycker de känns toppensköna för att sitta ute, men precis som du säger är det inte något man har på sig för långpromenader.

Varför? Ser ingen fördel med att ha shorts, och det är knappast smickrande.

Exakt! Vill man hålla sig sval ska man täcka hela kroppen med lösa plagg, inte exponera huden för direkt sol...
För att det är bekvämt, avslappnat och finns nog en och annan tjej där ute dom gillar det:)

Sen kan jag hålla med om att arbetsplatsen bör man inte bära kortbyxor

Hur är de i storlek? True to size? Tänkte skaffa espadrillos för första gången iår men kanske är mer värt att skaffa dessa om man ska ut till fiket typ?
Värt och värt, jag bor i sydfrankrike och köper mina på en stormarknad för 8 eur så det blir inget randsytt hål i plånboken direkt :D Mina nuvarande har gått ut sig en hel del, nästan en hel storlek och då har jag bara haft dem några veckor. Går heller inte dagligen i dem utan bär dem då och då, så skulle definitivt rekommendera att man köper en storlek mindre än vad man brukar.

Hur är de i storlek? True to size? Tänkte skaffa espadrillos för första gången iår men kanske är mer värt att skaffa dessa om man ska ut till fiket typ?
Köp nåt riktigt billigt för att se om det är nåt för dig, är mitt tips (har du strl uk10,5 kan jag skicka dig mina! Se bilder). Det är inga "skor" du vill ha hela dagen. Finns betydligt bättre alternativ som fortfarande är svala enligt min mening. De kan säkert vara helt OK om man bara traskar omkring på stranden dock.
1.JPG
2.JPG
3.JPG

Senast ändrad:
Köp nåt riktigt billigt för att se om det är nåt för dig, är mitt tips (har du strl uk10,5 kan jag skicka dig mina! Jag tror att jag har dem kvar på vinden någonstans.). Det är inga "skor" du vill ha hela dagen. Finns betydligt bättre alternativ som fortfarande är svala enligt min mening. De kan säkert vara helt OK om man bara traskar omkring på stranden dock.
Tyvärr fel storlek, men man kanske ska leta efter en sko som inte behöver skoblock och passar till Linne byxan på semestern iallafall, så får man köra espadrillos som tofflor istället.

Tyvärr fel storlek, men man kanske ska leta efter en sko som inte behöver skoblock och passar till Linne byxan på semestern iallafall, så får man köra espadrillos som tofflor istället.
Sommartid kör jag tunna tygskor med tunn tunn sula, mörkblå och vita. Ofta utan snören i. Passar sådär till en stressad linnebyxa men de få gånger jag bär shorts är det klockrent. Billigast möjliga, ta 3 betala för 2 på lokala skobutiken(där man måste förklara både vad c&j och tassels är för övrigt).

Köp nåt riktigt billigt för att se om det är nåt för dig, är mitt tips (har du strl uk10,5 kan jag skicka dig mina! Jag tror att jag har dem kvar på vinden någonstans.). Det är inga "skor" du vill ha hela dagen. Finns betydligt bättre alternativ som fortfarande är svala enligt min mening. De kan säkert vara helt OK om man bara traskar omkring på stranden dock.

Vill du bli av med något par kan jag köpa de
Har tappat bort mina :D
Borde ha 10.5 tror ja

Håller helt med dig!
Tyvärr så är dessa dojor ett par riktiga budgetskor från Orbans och trotts massvis med försök att jämna ut kulören är de fortfarande ojämna. De har dock varit med om många onyktra danskvällar så de är så ingångna ett par skor kan bli och därmed otroligt bekväma ;)

Tillbaka
Topp