Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur vårdar du den typen av skor.Tyvärr börjar det bli kallt men det positiva är att man får ta fram kängorna.
Dagens kängor i en filt och läderblandning kommer ifrån Taft.
Hur funkar det med ett yttermaterial som borde suga åt sig fläckar som en svamp? Bara användning inne eller i torrt väder?Tyvärr börjar det bli kallt men det positiva är att man får ta fram kängorna.
Det var riktigt snyggt, och första gången dessutom. Hatten av!Handmålade Allen Edmonds Carlyle - första försöket på målandet.
Tack! Var rätt roligt, blir en helt annan sko.Det var riktigt snyggt, och första gången dessutom. Hatten av!
Snyggt! Kul att det är fler som uppskattar lite oortodoxa kängor i tyg/skinn.Tyvärr börjar det bli kallt men det positiva är att man får ta fram kängorna.
Hur funkar det med ett yttermaterial som borde suga åt sig fläckar som en svamp? Bara användning inne eller i torrt väder?
Det är lite samma läge med mina Herring Exmoor (dock är nog tweeden lite mer förlåtande mot lättare fläckar/missfärgningar). Trodde att de snabbt skulle se lite sjaskiga ut, men impregneringsspray + detta (var tvungen att använda på en fläck en gång) gör att de faktiskt ser riktigt fräscha ut efter tre säsonger!Jag kör maskeringstejp på filten när jag putsar, sen en bra impregneringsspray - i mitt fall Saphir Invulner.
Har fungerat rätt bra hittills, ”torr” jämtländsk snö har inte varit något större problem även om jag kanske inte skulle rekommendera skon till långpromenader en regnig höstdag.
Lite får man offra för stilen
Hur har du upplevt kängurulädret om man jämför med det vanliga lädret som används till RMW?RM Williams. I känguruläder såklart!
Aldwych?Flanell och Loake 1880
YesAldwych?
Mitt enda par RMW så kan inte jämför med deras vanliga läder. Däremot kan jag jämföra med andra märken, och känguruskinnet är otroligt tunt och komfortabelt.Hur har du upplevt kängurulädret om man jämför med det vanliga lädret som används till RMW?
Jag har ett par i känguru och ett par i yearling. Känguru är mkt följsamt men också lite rynkigare. Inte ett val på en doja man vill putsa upp mao.Mitt enda par RMW så kan inte jämför med deras vanliga läder. Däremot kan jag jämföra med andra märken, och känguruskinnet är otroligt tunt och komfortabelt.
Hur många par RMW har du egentligen?Jag har ett par i känguru och ett par i yearling. Känguru är mkt följsamt men också lite rynkigare. Inte ett val på en doja man vill putsa upp mao.