• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens skor!

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Precis, i mörkbrun. Patinan blir väldigt trevlig över tiden om man använder ofärgad skokräm. Färgskiftningarna livar upp lädret.

Den där färgen är jäkla trevlig - har ju varit sugen på Pembroke länge men klippte precis ett par snikisar på rea (Badminton). Lite besviken på just färgen än så länge men vi får se vad som händer över tid.

C1D8AD8D-EC1D-4942-A8B3-B619D53DD5AC.jpeg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Sorry till alla badminton-ägare, men the real deal är överlägsna! :)
Kan vara så att du inte var jätteallvarlig när du skrev ditt inlägg? Även om detta är fallet finns det saker att tillägga:
Nu äger jag också ett par Pembroke (har dock inte ett par Badminton, men ett antal andra Loake). Visst är CJ bättre när det gäller läderkvalitet (och här menar jag hur den känns, inte hållbarhet, hur det är med det får framtiden utvisa), men på andra områden är jag tveksam om det finns några större skillnader? Du missar framför allt att passform är en av de viktigaste ingredienserna när det gäller skoinnehav, och där är vi alla olika. För vissa är Badminton helt överlägsna Pembroke.:)
Avslutningsvis tycker jag att rent generellt så är CJ bättre än Loake, men också att CJ är rejält överprissatta sett till vad man får .
 
Senast ändrad:

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Kan vara så att du inte var jätteallvarlig när du skrev ditt inlägg? Även om detta är fallet finns det saker att tillägga:
Nu äger jag också ett par Pembroke (har dock inte ett par Badminton, men ett antal andra Loake). Visst är CJ bättre när det gäller läderkvalitet (och här menar jag hur den känns, inte hållbarhet, hur det är med det får framtiden utvisa), men på andra områden är jag tveksam om det finns några större skillnader? Du missar framför allt att passform är en av de viktigaste ingredienserna när det gäller skoinnehav, och där är vi alla olika. För vissa är Badminton helt överlägsna Pembroke.:)
Avslutningsvis tycker jag att rent generellt så är CJ bättre än Loake, men också att CJ är rejält överprissatta sett till vad man får .
Gud vad du orerar.
 

Exekys

Cartier
Jag jobbar fortfarande på det.. Runt foten är de rätt ok redan efter 5-10 användningar, men utsidan på skaftet skaver rätt ordentligt fortfarande..
Samma här, för mig var det insidan av skaftet på hö ben. Det slutade med att jag satt ett par kvällar framför tvn och mjukade upp just den kanten för hand.
 
Samma här, för mig var det insidan av skaftet på hö ben. Det slutade med att jag satt ett par kvällar framför tvn och mjukade upp just den kanten för hand.
Haha, ja det kanske vore något... Körde dom faktiskt en heldag för första gången igår, och klarade mig igenom utan större drama. Värre är det med min RMW, jäklar vad jag får jobba på dom. :)
 

Lauda

Patek
2-Faktor
-Köpte Brukaren från Tiger of Sweden i vit förra veckan. Idag fick jag hem dem i svart också:cigar: Jag tyckte att de var otroligt sköna och stiliga:happyhappy:
677FE3F6-4F4C-4A2E-A440-45089C4F8D5A.jpeg
 
Topp