• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens skor!

received_1685117724954404.jpeg

Min kompis skohylla fylld med loake, rmw och c&j. Kan man kalla detta mani eller?
Mani, lidelse, besatthet, missbruk, passion... rubriceringen kan variera.
 
Senast ändrad:

phyx

Omega
Nej, men han är på god väg!:)
(Han verkar inte vara lika djupt nere i träsket som mig (än)? 50+ par skor så börjar han närma sig mig och mani!;))

Han har ju inte tänkt stanna heller. Utan att utöka med c&j. Hans försvarstal är att han är skomakare. Jag sa till honom att en vis man sa: " dont get high on your own supply" :D
 

stigge

Omega
2-Faktor
Han har ju inte tänkt stanna heller. Utan att utöka med c&j. Hans försvarstal är att han är skomakare. Jag sa till honom att en vis man sa: " dont get high on your own supply" :D
Inte för att vara den....men här passar verkligen kommentaren ”skomakarens barn in....”:D
Han borde klacka om en del av sina skor då det ser ut att sjunga på sista versen;)
 

phyx

Omega
Inte för att vara den....men här passar verkligen kommentaren ”skomakarens barn in....”:D
Han borde klacka om en del av sina skor då det ser ut att sjunga på sista versen;)
Det är nog därför de står på hyllan. Han har fullt upp vet jag. Verkar vara en lukrativ branch. Många går från slit och släng skor, vill tänka mer på miljön och satsa på skor som går att laga.
 

lekingofkings

Omega
2-Faktor
Nej, men han är på god väg!:)
(Han verkar inte vara lika djupt nere i träsket som mig (än)? 50+ par skor så börjar han närma sig mig och mani!;))
Du måste snart upp med en (om det får plats med dem på en) samlingsbild på dina skor. Jag har undrat länge hur många par du har egentligen. Frågar någon om en specifik läst så har du ju tusan alltid minst ett par i den lästen och kan jämföra. ;)
 

lekingofkings

Omega
2-Faktor
Det är nog därför de står på hyllan. Han har fullt upp vet jag. Verkar vara en lukrativ branch. Många går från slit och släng skor, vill tänka mer på miljön och satsa på skor som går att laga.
Där har du min definition av när det gått över till mani. När man har så många par att man aldrig kommer behöva sula om något par...
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Du måste snart upp med en (om det får plats med dem på en) samlingsbild på dina skor. Jag har undrat länge hur många par du har egentligen. Frågar någon om en specifik läst så har du ju tusan alltid minst ett par i den lästen och kan jämföra. ;)
:D
Jag undrar också ibland hur många par jag har (det är faktiskt så att jag inte har svaret på den frågan om jag inte plockar fram alla skor som ligger och skräpar i en skolåda i någon garderob eller uppe på vinden:confused:). Jag tror det blir svårt att samla alla på en gruppbild (lovar att ge det ett försök i en nära framtid:)), men jag bjuder på några gamla bilder som inte alls sammanfattar hela skoinnehavet...
140510 Gruppbild.jpg
150909 Höstbrogues.jpg
170323 Gruppbild (resten).jpg
 

lekingofkings

Omega
2-Faktor
:D
Jag undrar också ibland hur många par jag har (det är faktiskt så att jag inte har svaret på den frågan om jag inte plockar fram alla skor som ligger och skräpar i en skolåda i någon garderob eller uppe på vinden:confused:). Jag tror det blir svårt att samla alla på en gruppbild (lovar att ge det ett försök i en nära framtid:)), men jag bjuder på några gamla bilder som inte alls sammanfattar hela skoinnehavet...
140510 Gruppbild.jpg
150909 Höstbrogues.jpg
170323 Gruppbild (resten).jpg
Ja, jäklar, riktigt imponerande! Vilken (delar av) samling!

Skönt också. Plötsligt känns mitt köp av 3 par från Skolyx för tio minuter sedan mycket vettigare :D
 

phyx

Omega
:D
Jag undrar också ibland hur många par jag har (det är faktiskt så att jag inte har svaret på den frågan om jag inte plockar fram alla skor som ligger och skräpar i en skolåda i någon garderob eller uppe på vinden:confused:). Jag tror det blir svårt att samla alla på en gruppbild (lovar att ge det ett försök i en nära framtid:)), men jag bjuder på några gamla bilder som inte alls sammanfattar hela skoinnehavet...
140510 Gruppbild.jpg
150909 Höstbrogues.jpg
170323 Gruppbild (resten).jpg
Och min sambo klagar på att jag har två par snörkängor och två par chelsea boots. När jag kikar på skor säger hon "ska du köpa mer skor?". Är inte stereotypen att kvinnor är galna i skor? :p
 
Topp