Ah...Svårt att se om det är stötdämpat eller bara öppningsbar "end stone"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ah...Svårt att se om det är stötdämpat eller bara öppningsbar "end stone"
Än så länge tvättat i iso + bensin, manuellt i engångsglas, har funderat på att köpa en ultraljudstvätt.Hur går du tillväga för att göra rent?
Det urverket är ju hur coolt som helst!Citizen Super Jet idag.
Super innebär att det är toppmodellen i serien som är mer påkostad och justerad bättre.
Jet innebär att att den har den lite udda rotorn med ett stort kulager som Citizen använde tidigt och i mitten på 60-talet.
Känner en hatkärlek till modellen, kul med annorlunda utförande men tyvärr högljudd.
Lite som att ha rakskurna drev i lådan på bilen, hårt metalliskt ljud som känns manligt i början men tröttsamt i längden.
Superkul med lite fart i tråden! Här är alla urverk välkomna; ju fler olika typer och tillverkare desto bättre tycker jag
Och för er som undrar, den går inte. Klockan försöker, men fastnar. Så rengörning behövs.
Tissot 2031 Quartz. Har ingen aning om den fungerar, då jag inte har ett batteri som passar, det som sitter där är tomt.
Nedrans snygg iallafallCitizen Super Jet idag.
Super innebär att det är toppmodellen i serien som är mer påkostad och justerad bättre.
Jet innebär att att den har den lite udda rotorn med ett stort kulager som Citizen använde tidigt och i mitten på 60-talet.
Känner en hatkärlek till modellen, kul med annorlunda utförande men tyvärr högljudd.
Lite som att ha rakskurna drev i lådan på bilen, hårt metalliskt ljud som känns manligt i början men tröttsamt i längden.
Gulligt värre! Ser ju ut att vara av hög kvalitet !Den här skaffade jag enbart för och se hur smått det var, behöver en rengörning, har bara öppnat på locket än så länge. Enicar, stor som en gammal tioöring (boettens storlek, urverket något mindre)!
Ja, tror det är av bra kvalitet, det skall bli kul och skruva i så småningom...Gulligt värre! Ser ju ut att vara av hög kvalitet !
Väldigt snyggt urverk! Gör mig sugen på en första Movado!I min Movado Solidograf gömmer sig klassiska Cal 75.
Jag håller med. Det kan jag förstå, kör på!Väldigt snyggt urverk! Gör mig sugen på en första Movado!
Kul tråd som jag har missat Slänger in ett Sinn-märkt Valjoux726 som sitter i en Sinn 103B.
Vackert! Välkommen till tråden!Kul tråd som jag har missat Slänger in ett Sinn-märkt Valjoux726 som sitter i en Sinn 103B.
Supercoolt att får se hela sprängskissen på bänken!Citerar mig själv, men glömde att jag har den här bilden också från när klockan var på service hos Robert på Tidlösa Ur.
Supercoolt att får se hela sprängskissen på bänken!
Kul med ett till kronografverk!Certina 29-064 (Valjoux 728)