• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

IMG_20160908_142305.jpg
Nytt på handleden idag. Lite nagg i pläteringen och repor i glaset men gillar den verkligen.

Edit: Första bilden var ju bedrövlig, hoppas denna blev bättre.
 
Senast ändrad:
Jo man kommer undan allt numera..fast ja börjar tänka tropic..

Har faktiskt inte testat tropic...känns som en djungel out there. Du har inget liggande? Jag tror svart hade funkat...

Det där känns helrätt!
Tror den hade varit ball på tropic! Passar ju bra med Yachtingstuket, tycker jag. Ställer mig också i kö som intressent på att plocka upp ett tropic till Seastaren.
 
Hehe, den har redan varit uppe på forumet. Jäkligt tråkigt att de tryckt Longines på tavlan annars hade det varit ett finfint vintageur. Har mycket svårt att se hur det trycket skulle kunna vara original, lär inta ha lämnat fabriken som en Longines.
Skulle precis skriva typ samma sak. Alltså fake. Mig veterligen har Longines aldrig gjort en kronograf med Valjoux 72c-verk. I vilken tråd var den uppe förut?
 
Hehe, den har redan varit uppe på forumet. Jäkligt tråkigt att de tryckt Longines på tavlan annars hade det varit ett finfint vintageur. Har mycket svårt att se hur det trycket skulle kunna vara original, lär inta ha lämnat fabriken som en Longines.
Jasså, killen hade en massa ur som såg trevliga ut, detta var den enda som jag kunde fotografera. Några gamla brattar som jag vill titta närmare på.
 
Tillbaka
Topp