• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Nice! Jag tycker att den liknar min SM, bortsett från färgen på tavlan då förstås. Kan de vara boettsvågrar?
IMG_7829.JPG
Fin! Cool med svart urtavla, har faktiskt ingen aning vilken exakt modell/ref detta är. Har försökt leta men det finns så otroligt många variationer på dessa

Fin! Cool med svart urtavla, har faktiskt ingen aning vilken exakt modell/ref detta är. Har försökt leta men det finns så otroligt många variationer på dessa

Ja, det finns verkligen hur många som helst. Enligt säljaren har min referensen "CSP 14390-9-SC". Ska finnas på baksidan boettlocket, men jag har varken öppnat och kollat eller forskat vidare i djungeln. Manuellt urverk cal. 285.

Ja, det finns verkligen hur många som helst. Enligt säljaren har min referensen "CSP 14390-9-SC". Ska finnas på baksidan boettlocket, men jag har varken öppnat och kollat eller forskat vidare i djungeln. Manuellt urverk cal. 285.

Fina! Kanske sitter @Aurum på mer info?

En ny något märklig klocka från den fina tillverkaren Cortébert (1790-1980(?)). Hittade den i nyskick med orginalband. Boetten är tunn och riktigt fin, får mig att tänka på VC Overseas. Men jag undrar om den kom på länk också med tanke på infästningen? Visarna är rätt lustiga med, jag har aldrig sett denna kombo tidigare. Inte jättesnygg kanske. Kvalitets kvartsverk inuti. Satte ett nytt band på som jag nyss köpt NOS. Detta har en rätt rolig lösning bak som jag aldrig sett förut.
IMG_7386.JPG
IMG_7380.JPG
IMG_7391.JPG
IMG_7393.JPG
IMG_7394.JPG

Senast ändrad:
En ny något märklig klocka från den fina tillverkaren Cortébert (1790-1980(?)). Hittade den i nyskick med orginalband. Boetten är tunn och riktigt fin, får mig att tänka på VC Overseas. Men jag undrar om den kom på länk också med tanke på infästningen? Visarna är rätt lustiga med, jag har aldrig sett denna kombo tidigare. Inte jättesnygg kanske. Kvalitets kvartsverk inuti. Satte ett nytt band på som jag nyss köpt NOS. Denna har en rätt rolig lösning bak som jag aldrig sett förut.
IMG_7386.JPG
IMG_7380.JPG
IMG_7391.JPG
IMG_7393.JPG
IMG_7394.JPG
Udda på flera sätt! Gillar boett och tavla men visarna är inte så snygga tycker jag, har de lume? Bandet är riktigt smart.

En ny något märklig klocka från den fina tillverkaren Cortébert (1790-1980(?)). Hittade den i nyskick med orginalband. Boetten är tunn och riktigt fin, får mig att tänka på VC Overseas. Men jag undrar om den kom på länk också med tanke på infästningen? Visarna är rätt lustiga med, jag har aldrig sett denna kombo tidigare. Inte jättesnygg kanske. Kvalitets kvartsverk inuti. Satte ett nytt band på som jag nyss köpt NOS. Detta har en rätt rolig lösning bak som jag aldrig sett förut.
IMG_7386.JPG
IMG_7380.JPG
IMG_7391.JPG
IMG_7393.JPG
IMG_7394.JPG
Jag tycker den e stencool! Konstigt att inte fler löst det med bandet så, smart ju!

Tillbaka
Topp