• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Tack, instämmer!
Det är riktigt mycket klocka för pengen- länken kompenserar delvis genom att vara orimligt dyr men den funkar ju även på läder, om än inte riktigt lika bra enl mig.

Länken är ju pricken över I-t! Har länge letat efter en bumper men jag tycker mycket är i rätt risigt skick. Den där var ju föredömlig! Blir än mer sugen...

IMG_5091.JPG

En av mina nya Longines. Denna gillar jag verkligen, inte bara för tavelfärgen men även boettformen. Proportionerna är lite speciella på denna. Snygg form, lite C-case som är ganska stor, 35mm. Bandbredden är dock bara 17mm. Denna är ju i underbart gott, nästan nyskick vilket är underbart med alla fasningar och borstningar. Notera att glasringen inte är en ring utan själva boetten som är svarvad/fasad i två vinklar som är högglanspolerade. Monterade på ett nytt band, en NOS kroko jag hade.
IMG_8432.JPG
IMG_8434.JPG
IMG_8442.JPG
IMG_8445.JPG
IMG_8449.JPG

En av mina nya Longines. Denna gillar jag verkligen, inte bara för tavelfärgen men även boettformen. Proportionerna är lite speciella på denna. Snygg form, lite C-case som är ganska stor, 35mm. Bandbredden är dock bara 17mm. Denna är ju i underbart gott, nästan nyskick vilket är underbart med alla fasningar och borstningar. Notera att glasringen inte är en ring utan själva boetten som är svarvad/fasad i två vinklar som är högglanspolerade. Monterade på ett nytt band, en NOS kroko jag hade.
IMG_8432.JPG
IMG_8434.JPG
IMG_8442.JPG
IMG_8445.JPG
IMG_8449.JPG
Helt tagen av din fantastiska klocka! Väldigt bra bilder dessutom!:)

IMG_8432.JPG
IMG_8434.JPG
IMG_8442.JPG
IMG_8445.JPG
IMG_8449.JPG
Den gör sig sjukt bra på det bandet. Stiligt :cigar:

Tillbaka
Topp