• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

IMG_5762.JPG

Vad fan har hen gjort med tavlan?! o_O
@holma20 skämtar du? Vem, hur och ersättning?
jadu de undrar jag med, han skyller på att det släppte när han öppnade upp den,
Men jag hade öppnat den innan och kolla så att allt va ok innan jag lämnade in den,
han måste ha tappat den i golvet eller nått,

fick betala 800 för servicen, helt sjukt men han stod fast vid det han sa "inte mitt fel, måste ha varit vattenskadad innan"
så ja kunde inte göra så mkt, :/ idiot

lokal urmakare i kga

jadu de undrar jag med, han skyller på att det släppte när han öppnade upp den,
Men jag hade öppnat den innan och kolla så att allt va ok innan jag lämnade in den,
han måste ha tappat den i golvet eller nått,

fick betala 800 för servicen, helt sjukt men han stod fast vid det han sa "inte mitt fel, måste ha varit vattenskadad innan"
så ja kunde inte göra så mkt, :/ idiot

lokal urmakare i kga
Om tavlan varit vattenskadad så kan lacken på tavlan fastna i rehaulten när man plockar ut urverket, det är inget man märker när man bara öppnar boettlocket.... Jäkligt mycket som lossnat dock.

• Like
Reactions: JLW
Om tavlan varit vattenskadad så kan lacken på tavlan fastna i rehaulten när man plockar ut urverket, det är inget man märker när man bara öppnar boettlocket....
öppnade givetvis inte bara boettlocket, tog ut hela verket och tavlan från boetten för att kolla så inget hade släppt.. för ja vet att dessa tavlor är relativt sköra, så kände att jag var tvungen att säkerställa att inget hade släppt innan jag lämna in den,
Men det gjorde ju ingen skillnad tydligen, så han måste ha gjort nått riktigt galet.

öppnade givetvis inte bara boettlocket, tog ut hela verket och tavlan från boetten för att kolla så inget hade släppt.. för ja vet att dessa tavlor är relativt sköra, så kände att jag var tvungen att säkerställa att inget hade släppt innan jag lämna in den,
Men det gjorde ju ingen skillnad tydligen, så han måste ha gjort nått riktigt galet.
Tog du någon bild med urverket utplockat?

Tillbaka
Topp