Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rare!"Viggen Albino"
![]()
Jag tror inte att @Aurum försöker vara elak utan snarare försöker hjälpa till, det är svårt att utläsa känsloyttringar i textform.Så en legend som jobbat med Omega sen 70 talet skulle inte ha koll? Ha en fin kväll..![]()
Fan, måste sluta läsa KS på tisdagar. Habegäret kommer ställa till det för mig. Grym i pulsationutförandeTisdag.
![]()

Vad fan har hen gjort med tavlan?!alltid lika kul när man testar ny urmakare, så kmr klockan tbx såhär :/
![]()
![]()
@holma20 skämtar du? Vem, hur och ersättning?Vad fan har hen gjort med tavlan?!![]()
Nu vet jag iofs inte vem som blev upprörd, men det där spännet ser hemskt ut! Skicka det genast till mig...Min senaste Certina har fått ett nytt band
![]()
med ett Certina spänne. Hoppas inte detta får @Aurum att drabbas av ännu en "hissy fit".
![]()
Vad fan har hen gjort med tavlan?!![]()
jadu de undrar jag med, han skyller på att det släppte när han öppnade upp den,@holma20 skämtar du? Vem, hur och ersättning?
Om tavlan varit vattenskadad så kan lacken på tavlan fastna i rehaulten när man plockar ut urverket, det är inget man märker när man bara öppnar boettlocket.... Jäkligt mycket som lossnat dock.jadu de undrar jag med, han skyller på att det släppte när han öppnade upp den,
Men jag hade öppnat den innan och kolla så att allt va ok innan jag lämnade in den,
han måste ha tappat den i golvet eller nått,
fick betala 800 för servicen, helt sjukt men han stod fast vid det han sa "inte mitt fel, måste ha varit vattenskadad innan"
så ja kunde inte göra så mkt, :/ idiot
lokal urmakare i kga
öppnade givetvis inte bara boettlocket, tog ut hela verket och tavlan från boetten för att kolla så inget hade släppt.. för ja vet att dessa tavlor är relativt sköra, så kände att jag var tvungen att säkerställa att inget hade släppt innan jag lämna in den,Om tavlan varit vattenskadad så kan lacken på tavlan fastna i rehaulten när man plockar ut urverket, det är inget man märker när man bara öppnar boettlocket....
Var det Viceroy monday igår? Vilken tur jag hade! Hann dock inte posta igår, så bilden kommer här.Viceroy monday
![]()
Tog du någon bild med urverket utplockat?öppnade givetvis inte bara boettlocket, tog ut hela verket och tavlan från boetten för att kolla så inget hade släppt.. för ja vet att dessa tavlor är relativt sköra, så kände att jag var tvungen att säkerställa att inget hade släppt innan jag lämna in den,
Men det gjorde ju ingen skillnad tydligen, så han måste ha gjort nått riktigt galet.
Jäkligt cool den där....Potens dykare idag![]()

dessvärre inte, va just därför ja inte kunde be honom om ersättning!Tog du någon bild med urverket utplockat?
Jättetråkigt såklart.dessvärre inte, va just därför ja inte kunde be honom om ersättning!
så får skylla mig lite sj.. men ändå sjukt tråkigt....
På väg från Jönköping/Huskvarna?![]()
Var det Viceroy monday igår? Vilken tur jag hade! Hann dock inte posta igår, så bilden kommer här.
Haha jo jag tycker att vi inför en Viceroy måndag. I din bild har den verkligen hittat hem![]()
Var det Viceroy monday igår? Vilken tur jag hade! Hann dock inte posta igår, så bilden kommer här.
Jajjemensan! En skön körning upp till Motala i fint vårväder.På väg från Jönköping/Huskvarna?![]()