• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Det är svårt att hålla sig borta från Certina... Här en Argonaut 280, på Certina-länk, som osar härligt 70-tal med dess ljuva tavla.

SlPpaip.jpg

TsizmDj.jpg

UIGDNc6.jpg
 
Den färgglada Citydykaren. Rätt spännande klocka faktist när jag forskat och informerats av bla @PR1973 och @Gummo.
Svenskt märke från J-P Brandt (återförsäljare Omega mf) som skulle vara en budget/prisvärd dykare. Boetten är en sk Monnin från franska MRP S.A som sålde samma boett till bla Heuer. Tavlan och visarna är samma som Doxa och tavlan är målad med en speciell färg som innehåller krossat glas för att ge extra lyster/reflektion för god läsbarhet i mörker. Dessa tavlor var dock väldigt dyra så de förekom bara en begränsad tid. ETA verk. Klockan från ca 79-80. Jag har beställt ett Tropic (dock HK) som jag tror kommer bli perfekt till. Jag skall se om @Daniel Mathisen hinner göra en täthets-service alt total service så att den är bad och dykbar till badsäsongen.
IMG_0691.JPG
Hehe då får det gå undan. Jag tar examen 16/6, sista skoldagen, då jag har chans att jobba i skolan, är 5/6. Efter examen är det fullt upp med flytt till huvudstaden under sommaren. ;)
Daniel
 
Tillbaka
Topp