• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Nyförvärv från @theargonaut - Tissot automatic PR516, ref. 44622-1x, från ca 1970.
DSC_9544.jpg
DSC_9549.jpg

Ska ärligt säga att jag är lite osäker på hur det funkar. Det är ju en decompression skala men jag kommer inte ihåg om skalan visar tiden man kan vara ner eller om det är tiden som behövs för att decompa? @Gummo vet kanske?
Fan va fin den är!
Det är djup i meter. Man vrider den röda triangeln till spetsen på minutvisaren. När sen minutvisaren når det djup du är på är det dags att gå upp. 40 m ca 15 min, 20m ca 50min. Varför 40 är röd vet jag ej men kan vara någon sorts rekommenderad djupgräns för nöjesdykare.

Fan va fin den är!
Det är djup i meter. Man vrider den röda triangeln till spetsen på minutvisaren. När sen minutvisaren når det djup du är på är det dags att gå upp. 40 m ca 15 min, 20m ca 50min. Varför 40 är röd vet jag ej men kan vara någon sorts rekommenderad djupgräns för nöjesdykare.
Tack :) Roligare att veta hur det funkar!

Tillbaka
Topp