Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket bra, Grattis!Äntligen tillbaka i vintage![]()
![]()
Fan va fin den är!Ska ärligt säga att jag är lite osäker på hur det funkar. Det är ju en decompression skala men jag kommer inte ihåg om skalan visar tiden man kan vara ner eller om det är tiden som behövs för att decompa? @Gummo vet kanske?
TackFan va fin den är!
Det är djup i meter. Man vrider den röda triangeln till spetsen på minutvisaren. När sen minutvisaren når det djup du är på är det dags att gå upp. 40 m ca 15 min, 20m ca 50min. Varför 40 är röd vet jag ej men kan vara någon sorts rekommenderad djupgräns för nöjesdykare.
Grattis!!...så grymt finÄr så jäkla nöjd med denna så det får bli en dubbelpost
![]()
![]()
Sneglade på den. Ännu en klocka som du hugger på tratten.Findus klocka med en av klockvärldens mest udda sekundvisare.
![]()
Kool, 18 mm mellan bandhornen?En enkel Tissot Seastar, med en underbart skön Gay Freres länk. Väldigt nöjd!![]()
![]()
![]()
Super fin!.....Du har god smak Affe16750 på Oyster.
![]()
Stämmer! Försökte länge hitta korrekta ändlänkar till den, men gav upp tillslut och modda ett par omega-ändlänkar. Ser helt OK ut tycker jagKool, 18 mm mellan bandhornen?
Fin! Tillverkare?Vad ska man ha för band till den här?
Blått eller orange spännband från Clas Ohlson?
![]()