BoEtt
Guld
Tackar! Vet inte fabrikat ännu, hämtade den nyss på loppis.Fin! Tillverkare?
Har du nåt bra tips hur man tar sig in i den?
Den dras upp och tiden ställs via ratten runt tavlan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar! Vet inte fabrikat ännu, hämtade den nyss på loppis.Fin! Tillverkare?
Vet faktiskt inte, aldrig haft ett panelur i handen. Förmodar man öppnar från framsidan, men vet inte hur.Tackar! Vet inte fabrikat ännu, hämtade den nyss på loppis.
Har du nåt bra tips hur man tar sig in i den?
Den dras upp och tiden ställs via ratten runt tavlan.
Funderar på om den lille pilen i kanten försöker ge en hint.Vet faktiskt inte, aldrig haft ett panelur i handen. Förmodar man öppnar från framsidan, men vet inte hur.
Ser lite mer komplicerat ut än jag trott, tar tillbaka min gissning.Funderar på om den lille pilen i kanten försöker ge en hint.
![]()
Gissar, utan att helt vara säker, på att den ska öppnas från baksidan med en tunn mejsel i kanten.Ser lite mer komplicerat ut än jag trott, tar tillbaka min gissning.
Det är ju blånerade visare, då skulle jag köra på Biltemas blå 4 tons spännband! 4 kontrastsömmar i orange och guldeloxerat spänne!Vad ska man ha för band till den här?
Blått eller orange spännband från Clas Ohlson?
![]()
Uppdatering på den här, reffen var 2639-9, men var tyvärr ommålad som @Aurum påpekade.Brukar väl varasp när man målar om?
Bra att det fungerade med återbetalning! Trist med dåligt renoverad tavlaUppdatering på den här, reffen var 2639-9, men var tyvärr ommålad som @Aurum påpekade.
Kikade med lupp och det såg inte ok ut, gick iväg till urmakaren (väl insatt i vintage) och fick det bekräftat. Klockan återlämnad och pengar åter in i klockbudgeten. Trist men man lär sig alltid nåt. Regel nr 1: ta med en lupp på auktioner, regel nr två: ser det för bra ut så är det nästan alltid så!![]()
Lutar åt ett blått Biltema band, matchar som sagt de blå visarna!Det är ju blånerade visare, då skulle jag köra på Biltemas blå 4 tons spännband! 4 kontrastsömmar i orange och guldeloxerat spänne!
Alternativ Skogmas gröna:
![]()
Somrigt värre![]()
Kollade länken, och ja, det flyger!Lutar åt ett blått Biltema band, matchar som sagt de blå visarna!
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Lasta-och-Dra/Faste-och-Lastspannare/Spannband-2000016503/
Tackar, det får bli att jag "kör" på det eftersom det är en bilklocka.Kollade länken, och ja, det flyger!
Du har en vinnare!
Vackert! Fantastiska visare, älskar allt blånerat. Tror att flertalet DS har levt ganska tuffa liv påverkstadsgolv etc!En klocka återlämnad men får trösta mig med nyinkommet mögel. Mmmm blå visare...
Funderar på om det är standard att DS ska ha svettsloppor i kanten
![]()
Tror också det! DS var/är arbetarklassens klocka!Vackert! Fantastiska visare, älskar allt blånerat. Tror att flertalet DS har levt ganska tuffa liv påverkstadsgolv etc!
Magisk!Äntligen tillbaka i vintage![]()
![]()