Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker det är så jäkla kul att se din entusiasm för den där klockan! Har ju sett den ett antal gånger på Instagram också, och dels är den fruktansvärt snygg och dels är det kul att se hur glad du är för en -med dina mått- ordinär dinka. Jag har sett delar av din samling, och det finns ju en del bitar med mer finansiellt värde än De Villen.
Att du ändå blir så lycklig över denna är ett tecken på äkta klockentusiasm!
efter att ha läst den här tråden med världens finaste kända 2998,
http://omegaforums.net/threads/my-personal-favorite-in-my-collection-2998-1.12779/
så är jag rätt nöjd med fejkpatinan på tavlan på min rishög
UNfuckinBelievable 2998:
![]()
min lite modestare, men å andra sidan - oändligt mer bärbara 2915, löpklocka i regnet in till jobbet idag tex...
![]()
respektDet blev denna idag !!
Den här Seikoklockan tilldelades Viggenförare JA37 ,på 80-talet.
![]()
![]()
Den är helt enkelt jävulskt läcker
Dom brukar säga att ju äldre desto dyrare. Jag valde mellan en -79 och en -92. Det blev -79. Och den var dyrare...Mumsbitar. Är sugen på en vintage Speedmaster, främst en 69a eller kanske födelseåret 72. Hur bör priserna vara på dessa årgångar? Jag antar att din är äldre än så. Är det någon speciell ref man ska leta efter? Är en "vanlig" pre moon dyrare än en 70a och framåt? Kanske finns det någon bra guide på Klocksnack som jag har missat?
Fint skall det va!Underbart, "världsmästare Royal", snyggt!
Marseille över helgen
![]()
Funkar till alltBra att du tog badklockan!
Riktigt fin urtavla! Är Lagonda svenskt? Herren på gamla klockor hade en fin lagonda kronograf, glömde fråga om ref dock.Provkör en nyrenoverad Lagonda idag.
![]()
Jo, tavlan är cool.Riktigt fin urtavla! Är Lagonda svenskt? Herren på gamla klockor hade en fin lagonda kronograf, glömde fråga om ref dock.
Härlig patina på de visarnaSvårt att välja, två färska klockor kom igår.
Chopard (dom där visarna måste få ny lysmassa)
![]()
Härlig patina på de visarna![]()
Otroligt fin, får man fråga vilken ref det är på denna? Är på jakt efter en speedy och exakt sådär skulle jag vilja att min såg ut!Marseille över helgen
![]()
Triangle hands? Tror jag.Använder du Tapatalk som bildhost när du laddar upp?
<a class="postlink-local" href="http://www.klocksnack.se/viewtopic.php?f=2&t=26&start=120#p1157" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=2&t=26&start=120#p1157</a>
Den där bilden testade jag att ladda upp direkt via iPhonen, direkt till Tapatalks hosting.
Tjurskallen
![]()
Skickat från min HTC One via Tapatalk
Triangle hands? Tror jag.
Eller pointex eller pilot. :-S
Riktigt coola visare på den där
Du summerar det ypperligt och jag har inget att tillägga men vill man frossa i Lagonda så kika här: https://klocksnack.se/threads/the-many-faces-of-vintage-lagonda-många-bilder.262/Jo, tavlan är cool.
Vad jag förstått är Lagonda ett svenskt importmärke, som främst såldes via postorder back in the days. Det finns säkerligen de som kan bidra med mer/bättre info (ping Ariste )
Riktigt coola visare på den där![]()
Visarna gör väldigt mycket på en "okänd" klockaTack! Gillar speciellt den röda sekundvisaren.