• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Jag fick precis hem en kul Lagonda. Inuti sitter ett ETA 2879 verk med svensk dagskiva. Trevligt skick överlag och en riktigt spännande tavla. Jag tror att ett mesh kommer smaka så ett sådant är beställt. Mycket nöjd!
image.jpg

Cool! Mesh blir bra :)

Glömde nämna, vi var förbi Gamla klockor vid Odengatan också! Trevlig äldre herre som visade upp ett gäng dinkor och surrade lite med oss. Alla dyrare ur var dock i lagret, antagligen pga. rånrisk vilket är trist.
FLWMO5v.jpg

efter att ha läst den här tråden med världens finaste kända 2998,
http://omegaforums.net/threads/my-personal-favorite-in-my-collection-2998-1.12779/

så är jag rätt nöjd med fejkpatinan på tavlan på min rishög

UNfuckinBelievable 2998:

min lite modestare, men å andra sidan - oändligt mer bärbara 2915, löpklocka i regnet in till jobbet idag tex... :)

Mumsbitar. Är sugen på en vintage Speedmaster, främst en 69a eller kanske födelseåret 72. Hur bör priserna vara på dessa årgångar? Jag antar att din är äldre än så. Är det någon speciell ref man ska leta efter? Är en "vanlig" pre moon dyrare än en 70a och framåt? Kanske finns det någon bra guide på Klocksnack som jag har missat?

Mumsbitar. Är sugen på en vintage Speedmaster, främst en 69a eller kanske födelseåret 72. Hur bör priserna vara på dessa årgångar? Jag antar att din är äldre än så. Är det någon speciell ref man ska leta efter? Är en "vanlig" pre moon dyrare än en 70a och framåt? Kanske finns det någon bra guide på Klocksnack som jag har missat?

Hittade två trådar i en annan tråd. Inte superlätt att överskåda. Samt en skön sida.

http://www.speedmaster-mission.net/

https://klocksnack.se/threads/nybörjare-köpa-speedmaster.18380/
https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster.17127/

årsklocka fr 1972 är väl en kanonide! borde du väl hitta för 15-18? googla runt så du får rätt serienummer bara!

om "pre moon" är identiskt med "innehåller ett 321" så är de dyrare, svårt att hitta 321 under 20 tror jag?

en del säljare kallar även 861 från 1968-69 med sjömonster på casebacken för "pre moon", dvs innan "vi har vatt på månen-casebacken", dessa betingar ingen större premie (...rent tidsmässigt är ju en sån klocka producerad före månlandningen, fast inget intressant (förutom casebacken då om man tycker det är intressant...) skiljer den från en 1970... ;)

Cool som fan. Såg den IRL på Kaplans. Hur känns den på handleden? Ganska skarp form på bandhornen.

TACKAR :D!

Den känns så där härligt stor, men inte för stor runt handleden. När man såg klockan först så trodde man att bandhornen skulle störa extremt mycket, men dom gör så att klockan ser mer följsam ut runt handleden. Jag är dunder nöjd och glad att jag la det sista budet så sent som 12.59.09 på lördagen. Var osäker på om jag skulle lägga bud in i det sista då jag inte hittade så mycket fakta på klockan, trodde att det kanske var någon kopia eller liknande.

Omega deville från 1973!

Jag tycker det är så jäkla kul att se din entusiasm för den där klockan! Har ju sett den ett antal gånger på Instagram också, och dels är den fruktansvärt snygg och dels är det kul att se hur glad du är för en -med dina mått- ordinär dinka. Jag har sett delar av din samling, och det finns ju en del bitar med mer finansiellt värde än De Villen.
Att du ändå blir så lycklig över denna är ett tecken på äkta klockentusiasm!

Tillbaka
Topp