Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt vacker tavlaConnie med udda tavla idag
Så där ja!
Du går väl starta en Monnin-tråd, tror inte det finns någon samlingstråd.
Jag tycker boetten är riktigt nice, finns inte mycket att gnälla på. Skönt med klockor där delar är lätta att hitta och kul att de finns både som kvarts och mekaniska. Boetterna skiljer en del bland annat beroende på årtal. Alla har exempelvis inte fasta bandstift som min CWC har.
Den där är så grym, sjukt nice utan datum. Vill ha..
Du går väl starta en Monnin-tråd, tror inte det finns någon samlingstråd.
Jag tycker boetten är riktigt nice, finns inte mycket att gnälla på. Skönt med klockor där delar är lätta att hitta och kul att de finns både som kvarts och mekaniska. Boetterna skiljer en del bland annat beroende på årtal. Alla har exempelvis inte fasta bandstift som min CWC har.
Står ju att den är super så det måste den vara.Så där ja!
Nu måste jag försöka hitta en dykare som jag vill ha!
Passade på en orange Heuer i maj. Tyckte att det var för mycket pengar...
Men nu är jakten igång igen!
Får köra med den här så länge!
Läste om brevet 503305 som står i vissa baklock . Det är tydligen patentet på bezelkonstruktionen . Har inget att göra med boetten utan det numret kan sitta i olika boetter .Man kallar de tidiga Heuerdykarna med mrpsa-boetter Monnin. Men när nu folk kallar alla dessa mrpsa-boetterna Monnin börjar jag undra hur det egentligen står till. @TorNet ?
Schweiziska MRP SA tillverkade boetterna. Franska G Monnin använde boetter från MRP SA när de monterade ihop klockor åt Heuer m.fl. Monnin har såvitt jag vet inget med CWC att göra, annat än att de båda använt sig av boetter från MRP SA.Man kallar de tidiga Heuerdykarna med mrpsa-boetter Monnin. Men när nu folk kallar alla dessa mrpsa-boetterna Monnin börjar jag undra hur det egentligen står till. @TorNet ?
Precis den uppfattningen jag fått, men hade aldrig själv läst på om det.Schweiziska MRP SA tillverkade boetterna. Franska G Monnin använde boetter från MRP SA när de monterade ihop klockor åt Heuer m.fl. Monnin har såvitt jag vet inget med CWC att göra, annat än att de båda använt sig av boetter från MRP SA.
Jäklars vad fin den är!Kör min nyservade Tissot PR-516 i kanonskick. Tack @Martin Lovasz !
Verkar dock ha slarvat bort länken...
Tack! Jag är väldigt glad i den Den är rätt på så många sätt.Jäklars vad fin den är!