Får bli candino idag med! En jäkla charm och lume som funkar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin! Vad har den för boettnr?Får bli candino idag med! En jäkla charm och lume som funkar!
10511 står det på baklocket, misstänker det är modellnumret. Trevlig modellFin! Vad har den för boettnr?
Modellen heter 10511. Brukar stå ett boettnr också. Här är min 0703.10511 står det på baklocket, misstänker det är modellnumret. Trevlig modell
Den där...
Vad är det för årsmodell på den?
1586 står det. Har du koll på årtal månne?Modellen heter 10511. Brukar stå ett boettnr också. Här är min 0703.
Täthetsservice på med ett Nato sen ut och snorkla som är du kung i sommar. Grattis till en fenomenal klocka.Är inte helt säker , 70-75 kan jag tippa. Kunde inte få upp boetten, satt som attan. Ska be uris om hjälp senare idag och se om man kan få lite fler ledtrådar !
Täthetsservice på med ett Nato sen ut och snorkla som är du kung i sommar. Grattis till en fenomenal klocka.
Osäker på vad din kan tänkas vara daterad till. Kanske någon mer kunnig, typ SjööSandström vet mer. Min 0703 är i alla fall från 1968.1586 står det. Har du koll på årtal månne?
Uppifrån såg den ut som en helt vanlig klocka, men från sidan, då hände det grejor!Glycine Eugene Meylan bumper automatic på GF-länk. Underbar i profil.
Jo det som gör den så rolig, väldigt tidig automat och då det är en påbyggnadsbumper på ett vanligt manuellt verk så blir det väldigt högt/tjockt.Uppifrån såg den ut som en helt vanlig klocka, men från sidan, då hände det grejor!
Vilken sköning!
Bara att gratulera!Är inte helt säker , 70-75 kan jag tippa. Kunde inte få upp boetten, satt som attan. Ska be uris om hjälp senare idag och se om man kan få lite fler ledtrådar !
Är det Monnin boett på denna också?
1996 får man väl ändå kalla vintage?
Är riktigt härligt nykär i denna.
Vem är denna Monnin som alla tjatar om? Satte de ihop alla dessa Mrpsa-boetterna?Är det Monnin boett på denna också?
Och, i min bok så är det ok att säga vintage, Boetten har ju hängt med ett tag!
Tack! Ska nog vara Mrpsa!Vem är denna Monnin som alla tjatar om? Satte de ihop alla dessa Mrpsa-boetterna?
Man kallar de tidiga Heuerdykarna med mrpsa-boetter Monnin. Men när nu folk kallar alla dessa mrpsa-boetterna Monnin börjar jag undra hur det egentligen står till. @TorNet ?Tack! Ska nog vara Mrpsa!
Tänkte att om jag ställer frågan rätt upp och ner så kommer rätt svar från någon. Hade ingen aning om rätt namn på boetten, däremot anser jag att den har ett fördelaktigt utseende och är bekväm att bära!