• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Rholm

Cartier
image.jpeg

@Sebastard Monnin ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nja! Det var mest slumpen som gjorde att jag hittade ditt inlägg. Eller...
Lite fashinerande med dessa boetter, de verkar vara väldigt många tillverkare som använt dessa, men det käns onte tjatigt utan mera intressant och min nyfikenhet vaknar!
IMG_6431.JPG
IMG_6438.JPG
IMG_6440.JPG

Du går väl starta en Monnin-tråd, tror inte det finns någon samlingstråd. :)

Jag tycker boetten är riktigt nice, finns inte mycket att gnälla på. Skönt med klockor där delar är lätta att hitta och kul att de finns både som kvarts och mekaniska. Boetterna skiljer en del bland annat beroende på årtal. Alla har exempelvis inte fasta bandstift som min CWC har.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
IMG_6431.JPG
IMG_6438.JPG
IMG_6440.JPG

Du går väl starta en Monnin-tråd, tror inte det finns någon samlingstråd. :)

Jag tycker boetten är riktigt nice, finns inte mycket att gnälla på. Skönt med klockor där delar är lätta att hitta och kul att de finns både som kvarts och mekaniska. Boetterna skiljer en del bland annat beroende på årtal. Alla har exempelvis inte fasta bandstift som min CWC har.
Mrpsa-boett. Finns ju tex med plast eller mineralglas, skiljer en del.
 
Topp