• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Ptxzmbi.jpg

Han bar en sådan på sin handled dvs Colonel Robs Old
En hjälte med " munstache" han deltog i 2 världskriget med ett antal confirmd nedskjutning .Flög i Vietnamkriget som överste med wolfpac och har ett antal confirmed nedskjutnigar av fientliga jetfighter i vietnam.

Vet ingen servicehistorik på denna. Men omöjligt är det inte. Bra tryck i lysmassan iaf. Denna har fungerande hacking-funktion och kom i orginal trälåda med papper.
Var rädd den skulle kännas liten på armen. Med är positivt överraskad.
Kul ja jag gillar även små klockor men har de bredare bezel kräver det lite mer diameter oftast för att det inte ska kännas för smått.

Ny Zenith för mig, kul! Trevlig! Kollar sällan kvarts så kan vara därför :)
Har verkligen lite hittat många Zenith Espada av denna typ när jag sökt runt på www. Kaplans har sålt en med ljus tavla för en tid sedan. Den hade länk vilket hade varit trevligt att ha. Har även hittat några med samman boett och tavla med automat-verk. Men lite ovanlig kan den nog vara.

Själv kollar jag nästan uteslutande på tidliga quartzare just nu. Fattar själv inte vad jag håller på med, men jag sitter djupt i ett quartz-träsk just nu. o_O

Senast ändrad:
Har verkligen lite hittat många Zenith Espada av denna typ när jag sökt runt på www. Kaplans har sålt en med ljus tavla för en tid sedan. Den hade länk vilket hade varit trevligt att ha. Har även hittat några med samman boett och tavla med automat-verk. Men lite ovanlig kan den nog vara.

Själv kollar jag nästan uteslutande på tidliga quartzare just nu. Fattar själv inte vad jag håller på med, men jag sitter djur i ett quartz-träsk just nu. o_O
Spännande. Haha ja det är kul med alla små träsk, jungler, komplikationer, historier osv man lurar in aig själv på! Alltid är det någon fas man går igenom.

Tillbaka
Topp