Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fy vad fin!Erster är min favoritdykare
Fantastiskt vacker, både utvändigt och invändigt! Trevligt med handgraverat fabrikatnummer.Geneve-certifierad tävlingskronometer av Henry Capt/L. Gallopin. Ovanlig nickelstålbalans av företaget Crausaz och tillräckligt bra resultat för hedersomnämnande "Mention Honorable". På observatoriet ställdes den mot 73 Patek Philippes och 37 stycken Vacheron Constantins. #tufftmotstånd
Totalt klarade 202 klockor av 264 testningen i den svåraste klassen på observatoriet (1re classe). Av dessa 202 fick 106 så goda resultat att de tilläts vara med i tävlingsdelen, där min klocka kom på plats 56. Klockan är fortfarande i testningsboetten. #graal
Värd en egen tråd någon gång? Rätt roligt att vissa delar av urverket är helt orörda och precis som när de lämnade LeCoultre. Andra delar är verkligen mästerligt finisherade... Tanken var sannolikt inte att sälja klockan, utan enbart att den skulle tävla.
Sånt här gör mig glad! Blir alltid lika imponerad av din kunskap. Grattis!Geneve-certifierad tävlingskronometer av Henry Capt/L. Gallopin. Ovanlig nickelstålbalans av företaget Crausaz och tillräckligt bra resultat för hedersomnämnande "Mention Honorable". På observatoriet ställdes den mot 73 Patek Philippes och 37 stycken Vacheron Constantins. #tufftmotstånd
Totalt klarade 202 klockor av 264 testningen i den svåraste klassen på observatoriet (1re classe). Av dessa 202 fick 106 så goda resultat att de tilläts vara med i tävlingsdelen, där min klocka kom på plats 56. Klockan är fortfarande i testningsboetten. #graal
Värd en egen tråd någon gång? Rätt roligt att vissa delar av urverket är helt orörda och precis som när de lämnade LeCoultre. Andra delar är verkligen mästerligt finisherade... Tanken var sannolikt inte att sälja klockan, utan enbart att den skulle tävla.
Fantastiskt vacker, både utvändigt och invändigt! Trevligt med handgraverat fabrikatnummer.
Det är egentligen en intressant klocka av flera anledningar. Företaget L. Gallopin tog över Henry Capt runt 1890 och behöll deras namn på många klockor.Sånt här gör mig glad! Blir alltid lika imponerad av din kunskap. Grattis!
Tack! Ja, jag är glad i Tropic Har ett antal till utöver dessa.Fy vad fin!
Tropicband?
Inte så svårt att vara glad i Tropic, då det är superbekvämt och förhållandevis slitstarkt!Tack! Ja, jag är glad i Tropic Har ett antal till utöver dessa.
Min CITY säger hej!Citymania.
Det blir guldonsdag här också, fast med en Smiths.Alpina i ”guld” idag.
Grymt, skulle gärna ha en engelsktillverkad klocka! Är din i guld eller "guld"?Det blir guldonsdag här också, fast med en Smiths.
Den är i guld, äkta engelskt 9k guld. Dessutom med trevlig jubileumsgravyr ifrån BMC till en svensk mottagare.Grymt, skulle gärna ha en engelsktillverkad klocka! Är din i guld eller "guld"?
En fråga gällande pris på dessa, är det så att dom med vita subdials ligger högre i pris än de som är svarta och inte panda?En av dom bättre.