Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Såklart! Men nu tog jag ju lite parti för bildägarens skull. Dessutom tkr jag det är charmigt med använda ur och är nog en av anledningarna till att jag gillar vintageLöjligt tycker inte jag, inget ont om välanvända klockor som helt klart har sin charm men visst aer det något speciellt med klockor som är i fint skick ochså?
Jag har en exakt likadan men med ljus tavla. Har letat efter länk men inte hittat någon. Är din original eller aftermarket?Seamaster idag.
![]()
Seamaster idag.
![]()
Måste höra med min kompis på Frösön om han verkligen har behov av den Tg 195 de hittade efter hans mammas morbror!Lemania Tg195 idag
![]()
Grymt snygg
Ja tidens tand är verkligen en konstnärDen där är så fin att det nästan är jobbigt. Svarta tavlor med patina kan vara fantastiskt!
Tyvärr inte original. @virrooo vet du vart den kommer ifrån?Jag har en exakt likadan men med ljus tavla. Har letat efter länk men inte hittat någon. Är din original eller aftermarket?
Mycket fin!
Fantastisk!
Jamenvisst! Så där ska det se ut!
Kul att du gillar.Den var otippad @Per !
Toppen!
Jamenvisst! Så där ska det se ut!Vad kan du berätta om den!?
@grodslukarenx
@BoEtt
@Stroboman
Tack för dina vänliga ord!
alla original, gjorda i början av 1960-talet; vad vi kallar på engelska en "plank dial"; 34mm; cal. 900
Är ju inte direkt opartiskKul att du gillar.
Varit lite vilsen och letat efter en bra vardagsklocka som kan passa in i samlingen. Tror att jag eventuellt hittat hem med denna.
Vi är också orginal, från olika delar av 1900 talet!
Jag tror att jag talar för oss alla, när jag säger att din klocka är ”rare”!
Väl mött i vintageträsket!
Kul med likadan tavla. Vad har du för serial på din?Är ju inte direkt opartisk
![]()
Kul med likadan tavla. Vad har du för serial på din?
Ah. Min är blank.Den är från 78a. Kan dock inte ta blod på att den är född så. Har sett de matta ofta runt 69-70 annars.
Man blir ju glad av att se en Favre-Leuba som inte är en ful-indier! Skulle gärna ha en av nåt slag!