• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Måste lufta denna gamling lite.
/j
3FB2FBCE-8929-4AFC-9C5D-C2330BC1FB36.jpeg
 

DirkFrode

Omega
Nu när den är uppfräschad kan jag förära den en plats i vintage-tråden; Angelus cal 253, en behaglig trippel på 38mm i guld på stål (?) från 1950/51. Härligt patinerad tavla i art-deco och en skimrande månskiva. Klippt från Kaplans i helgen. Är det någon som har någon mer information kring modellen? Verkar inte ha haft någon tidigare anknytning på KS.
6A790781-26EE-4792-A03D-5614E660F730.jpeg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Helt klart blir det rejält nördigt med bättre Speedy. Med nu är det nog snarare andra vintage som hägrar.
Speedy är ju checka av på listan. Och mycket kvar att testa. ;):D

Finns för mycket roliga klockor att testa helt klart!

När det gäller Speedy så är jag nog den enda som aldrig ägt en, har läst så mycket att jag nästan tröttnat. Har dock fastnar vid att just din ref är en av de allra trevligaste innan det hår riktigt över styr. Det enda jag egentligen saknar med kust din ref är ’applied logo’. Men man kan ju inte få allt...
 
Topp