• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

1ABCA8C0-1C3A-4FEE-8A17-D2E81D50F40E.jpeg
Atlantic i sommarskrud .
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Bra fångat och grymt initiativ @PR1973!
Känns som den skulle bli jäkligt bra på mesh med de gömda luggarna :pompus:
Kommer nog se lite klent ut, boetten är lite för kuddformad och bred (40 mm). Är själv väldigt svag för fula hålade band till 70-talskronografer. Får fixa bättre bilder sedan men detta är ett NOS Hirsch från 60-talet, om jag får gissa. Riktigt fint band.
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Rotade bland allt gammalt mögel man har och hittade denna som jag tror att jag aldrig haft på mig, en riktigt stor dressare med vingspann på 45-47 mm och 36mm bredd
A2DC822B-72CF-4D04-B634-671BDF658FA6.jpeg

Ha en skön kväll i solen!
Härlig! Min gamla. Satt precis och funderade hos vem den hade hamnat. Den tavlan är så läcker!
 

frere

Audemars
2-Faktor
Finns för mycket roliga klockor att testa helt klart!

När det gäller Speedy så är jag nog den enda som aldrig ägt en, har läst så mycket att jag nästan tröttnat. Har dock fastnar vid att just din ref är en av de allra trevligaste innan det hår riktigt över styr. Det enda jag egentligen saknar med kust din ref är ’applied logo’. Men man kan ju inte få allt...
Jag är i exakt samma läge och har dragit exakt samma slutsats, dödade nästan intresset med research och sen slutade jag läsa på så noga... Tänker fortfarande att jag någon gång ska skaffa en fin 145.022 och lägga ett par tusen på ett lite nördigare baklock än vad som egentligen behövs. Mer avancerad smak än så har jag inte, det är en skön insikt att landa i:)
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Certina DS dykker i dag - har svært ved at forestille mig, hvordan dette ur kunne gøres bedre.


WP_20180522_20_46_20_Pro.jpg
Skull väl isf varit något mera intressanta visare men det hade också varit en balans, kunde gjort klockan mindre tidlös. Samma kan sägas om Longines Ghiera Rossa där visarna också är "standard" men det funkar bra ihop med resten av designen. Finns många fina 60-70tals dykare som har fantastiskt fåniga visare , kufiska pilar med ful lumeapplicering mm, som gör klockan mindre intressant.
 
Topp