Härligt arv. Fin!Gammelfarfars gamla Zenith
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härligt arv. Fin!Gammelfarfars gamla Zenith
![]()
Mer än välkommen! Riktigt fin och välbyggd mrpsa-boett.Platsar denna 30 åring här? Semi-vintage borde den i alla fall kvalificera sig som
![]()
härligt nördigt åt alla håll!I eftermiddag blir det Star Wars, så Star Wars-klockan är på! Seiko 6138 från maj 1977, samma år och månad första Star Wars hade premiär! Jag har naturligtvis tagit ledigt från jobbet för detta!
![]()
![]()
Framtidsvision från 60-talet. Jag bär en metallfärgad t-shirt med vingar på axlarna, har just ätit två lila kapslar istället för lunch och ska strax ta atom-svävaren och hämta barnen i skolan.
Gillar den skarpt faktiskt! Jämfört med 911 och de senare seamasterkusinerna (som iofs är väldigt charmiga de också) tycker jag att den är mycket mer bärbar med sin låga boett. Lite av en särling bland omegas kolosser.
910 är riktigt bra!
Ge oss ett foto på tavla och visare, första bilden är fin, men rätt kass i undersökningsyfte!Dagens vintage vart en ny man fått i brevlådan. (Oförskämt trycker jag in en fråga här till er som kan vintage) tror ni att det kan vara orginal lume på visarna? Känns som den lumen skulle ha åldrats likadant som index lumen som är svart nu![]()
Självklart.. uppdaterade med lite fler bilder hoppas dessa hjälper.(kanske ska försöka igen när man inte sitter på ett tågGe oss ett foto på tavla och visare, första bilden är fin, men rätt kass i undersökningsyfte!
Klockan ser fin ut i övrigt!
Läckert! Grattis!Fick min leverans från Kaplans idag!
Speedmaster 145.022 från 1970 som den kända seglaren och grundaren till "Gransegel", Arved von Gruenewaldt, vann i seglartävlingen Kieler Woche 1971.
![]()
![]()
![]()
Tack!Läckert! Grattis!
Säker på det? Är ju riktigt läckert med den färgenProvisorisk bezel
![]()
Ja det blev ganska snyggt, fast den sitter fast med hjälp av dubbelhäftande tejp, inte optimaltSäker på det? Är ju riktigt läckert med den färgen![]()