Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För jäkla fin, applied logo?Oyster-Perpetual-onsdag gvs
![]()
Härlig historia, Gransegel är ju välkänt inom segling och roligt att dottern tog sig tid att skriva ner den lilla berättelsenFick min leverans från Kaplans idag!
Speedmaster 145.022 från 1970 som den kända seglaren och grundaren till "Gransegel", Arved von Gruenewaldt, vann i seglartävlingen Kieler Woche 1971.
![]()
![]()
![]()
Klockan in action:
![]()
Tack! Ja det är riktigt roligt!Härlig historia, Gransegel är ju välkänt inom segling och roligt att dottern tog sig tid att skriva ner den lilla berättelsen
Tackar, det är en trevlig tuffing med sina 34mm och nitad länkFör jäkla fin, applied logo?
Nu är det bara en bezel med ett DON-insert som saknasTack! Ja det är riktigt roligt!![]()
Gillade den skarpt, måste nog försöka hitta en 4 siffrig 34mm Tudor/Rolex som man kan ha på en 7205Tackar, det är en trevlig tuffing med sina 34mm och nitad länk
Ger mentala skavsår att skifta från JLC NSA på 44mm som jag körde igår kväll.
Jepp, jepp, applied logo it is!
Bullhead är kul, gärna lite fler bilder vid tillfälleMin elvaåriga son har släppt sin iPhone och rastar the real deal. Glad pappa
![]()
Han har haft den i några år och den används ibland. Vintageur för barn är underskattat....
Dock bör kanske läderflärp anpassas...
Appapp, vintage?
Startade en tråd om vintage för barn för några år sedan när sonen tog över klockan...Bullhead är kul, gärna lite fler bilder vid tillfälle
Bra fråga. Räknas watchco som vintage?Appapp, vintage?![]()
Ja. Eller? Delvis vintage?Appapp, vintage?![]()
Neo-vintage?Bra fråga. Räknas watchco som vintage?
Ja. Eller? Delvis vintage?![]()
Härlig den där! Ångrar bittert att jag inte köpte en egen på kaplans i förra veckan, ibland är man bara dumsnål...