Husse
Pandion
Vassego!Tackar för det!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vassego!Tackar för det!
Vet du vad det sitter för verk i din? har en likadan men verket är ett ST 96 som det står Ogival på bryggan, tror inte det är original direkt, har inga bilder på min men tavlan o visarna är i mkt bra skick, boetten helkass.Facit med lumehaveri idag.
ST96 låter bekant, och det var nåt otippat märke på bryggan. Kikar senare ikväll och skickar ett pm.Vet du vad det sitter för verk i din? har en likadan men verket är ett ST 96 som det står Ogival på bryggan, tror inte det är original direkt, har inga bilder på min men tavlan o visarna är i mkt bra skick, boetten helkass.
Det kan du väl ta "officiellt" här i tråden, kan ju vara någon annan som är intresserad, inte direkt något hemligt antar jag edit:ST96 låter bekant, och det var nåt otippat märke på bryggan. Kikar senare ikväll och skickar ett pm.
Har hittat ett nummer "274278", men det säger mig inte något.Ingen info på baksidan alls? På insidan av baklocket eller urverket då?
Tack!Snygg på länk!
Förmodligen serienummer. Juli 1942?Har hittat ett nummer "274278", men det säger mig inte något.
Härlig klocka med grymma gener!
Inte alls omöjligt. Vet inte om de alltid kört med samma upplägg på sina serienummer. Det som. Möjligen talar emot är att detta är mitt under andra världskriget, och jag undrar om de hade den typen av civil lyxproduktion igång då.Förmodligen serienummer. Juli 1942?
Inga hemlisar...Det kan du väl ta "officiellt" här i tråden, kan ju vara någon annan som är intresserad, inte direkt något hemligt antar jag edit:
Tack själv
Vackerfredag!Jumbofredag!
Tack! Grymt nöjd med den!Vackerfredag!
Grymt fin patina på den tavlan!
En fantastisk klocka helt enkelt!
Fått lära mig av våran kamerabekant att just glitter och blänk, kan vara extra svårt med digitalkameror!Tack! Grymt nöjd med den!
Enda minuset (bortsett från att den går liiite för fort - måste kolla upp det) är att det inte verkar gå att riktigt fånga hur visare och index glittrar i solen på bild.
Glitter och blånerade visare asså... Snacka om lyxproblem egentligen, men viss frustration leder det ju till.Fått lära mig av våran kamerabekant att just glitter och blänk, kan vara extra svårt med digitalkameror!
Bättre att den går liiite fort, då kommer man i tid iaf!