Fin 70-talsdesign. Är det veckonummer också? Datum och dag tror jag mig iaf se...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin 70-talsdesign. Är det veckonummer också? Datum och dag tror jag mig iaf se...
Skulle tro att det är vilken dag det ärFin 70-talsdesign. Är det veckonummer också? Datum och dag tror jag mig iaf se...
Haha, absolut! Tyvärr körde jag på en ”stor” 36mm idag, som dessutom är för ny för att få posta här (1997).
Du får köra dubbelt, en ny och en vintage dagligen. Tror att du har klockor så det räcker!!Haha, absolut! Tyvärr körde jag på en ”stor” 36mm idag, som dessutom är för ny för att få posta här (1997).
Tror nog att just den klockan är den enda jag har som inte kvalar in här!Du får köra dubbelt, en ny och en vintage dagligen. Tror att du har klockor så det räcker!!
Ja, det luktar 70-tal lång vägFin 70-talsdesign. Är det veckonummer också? Datum och dag tror jag mig iaf se...
Underbart fin, gillar prickarna i minutindexet.Feta luggar och blank tavla.
![]()
Vilket människoöde...Udda klockstory. Farfar flydde från Tyskarna efter Polens nederlag -39 till Sovjet, hamnade i Gulag, blev tvångsinternerad i Röda Armén vid Barbarossa -42, hamnade i finskt fångläger, flydde vinter -44 från norra Finland till Kaunuas där han stal en fiskebåt och körde över Östersjön på måfå. På båten klyver han foten med en yxa för att inte bli tillbakaskickad. Hamnade i Stocka i Hälsingland och död i en olycka -47. I Sverige skaffade han en Örnen. Nu är den i fickan på farsans Delsbodräkt som sonen har på sig. #delsbostämman
![]()
Tack! Gillar tavlan skarpt.Underbart fin, gillar prickarna i minutindexet.
Ja, det var nog tufft att vara 18-20 år och kliva ut i den största katastrof världen har skådat.Vilket människoöde...