Bra kämpat! Det betyder alltså att du inte kunde hålla dig mer än 48h innan du klickade hem den från staternaTack! Undrar om det inte är min hårdaste klocka någonsin?
Vadå, missbruk? Jag har ju varit hemma i nästan två veckor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra kämpat! Det betyder alltså att du inte kunde hålla dig mer än 48h innan du klickade hem den från staternaTack! Undrar om det inte är min hårdaste klocka någonsin?
Vadå, missbruk? Jag har ju varit hemma i nästan två veckor?
Äntligen börjar du hitta rätt ;-)Nytt mögel in, Aquastar 63’.
![]()
Dags nu!Hehe... har inte köpt en klocka på ett halvår!
Riktigt trevlig. Se till att ha den på handleden nästa vecka så tittar jag förbi dig på jobbet och tar en kaffe och klämmer lite på den.Nytillskott i lådan. Min andra Yema men den första med "Yema" på tavlan.
![]()
sjukt snyggt exemplar av klockhistoriens fetaste modellnamn!Croton CASD!
![]()
Tackarsjukt snyggt exemplar av klockhistoriens fetaste modellnamn!
Val. 92?
Absolut! Förvarna lite så tar jag med nån mer du inte sett "irl".Riktigt trevlig. Se till att ha den på handleden nästa vecka så tittar jag förbi dig på jobbet och tar en kaffe och klämmer lite på den.
Yema är jäkligt trevliga, har faktiskt tittat lite efter en ny (!) Superman. Jo, jag vet... lite för ny för avdelningen, men läcker.Absolut! Förvarna lite så tar jag med nån mer du inte sett "irl".
Bonusbild:
![]()
De verkar riktigt trevliga för att vara en reissue. Men jag undrar om den skulle nå ända fram liksom, om jag fick hålla i en. De har inte fått till reliefen på boettlocket riktigt t ex. Stulen bild av originalet:Yema är jäkligt trevliga, har faktiskt tittat lite efter en ny (!) Superman. Jo, jag vet... lite för ny för avdelningen, men läcker.
![]()
Tack för bra info! Mycket var bättre förr och då helst så pass mycket förr att det var riktigt bra.De verkar riktigt trevliga för att vara en reissue. Men jag undrar om den skulle nå ända fram liksom, om jag fick hålla i en. De har inte fått till reliefen på boettlocket riktigt t ex. Stulen bild av originalet:
![]()
Stulen bild av "Heritage":
![]()
Jag får en liten aning för mycket homagevibbar. Har inte hängt med riktigt i prisutvecklingen men tror att man fortfarande får ett fint vintageexemplar med mekaniskt verk för samma pengar som reissuen betingar. Obs att inte alla gamla har den coola loggan på baklocket. Min kvarts-Superman ref Y9 001 6 från 80-talet, med den tunna boetten och ett billigt Shiojori-verk har ett väldigt "plain" lock. Vet inte om det finns fler referenser utan riddarhjälm osv.
Bifogar en vintageannons för att leda dig på rätt spår...
![]()
Jäkligt fin den där, grattis igen!
Vilken härlig patina!Byte till Alpina 70
![]()