• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Nytt mögel in, Aquastar 63’.

DE273ADC-E044-44C9-B8FD-54170B3AAAED.jpeg
Äntligen börjar du hitta rätt ;-)

Yema är jäkligt trevliga, har faktiskt tittat lite efter en ny (!) Superman. Jo, jag vet... lite för ny för avdelningen, men läcker.
Screenshot_20180523-193102.png
De verkar riktigt trevliga för att vara en reissue. Men jag undrar om den skulle nå ända fram liksom, om jag fick hålla i en. De har inte fått till reliefen på boettlocket riktigt t ex. Stulen bild av originalet:
4vHPm7g.jpg

Stulen bild av "Heritage":
2B92TYS.jpg

Jag får en liten aning för mycket homagevibbar. Har inte hängt med riktigt i prisutvecklingen men tror att man fortfarande får ett fint vintageexemplar med mekaniskt verk för samma pengar som reissuen betingar. Obs att inte alla gamla har den coola loggan på baklocket. Min kvarts-Superman ref Y9 001 6 från 80-talet, med den tunna boetten och ett billigt Shiojori-verk har ett väldigt "plain" lock. Vet inte om det finns fler referenser utan riddarhjälm osv.
Bifogar en vintageannons för att leda dig på rätt spår... :D
aSMcChD.jpg

De verkar riktigt trevliga för att vara en reissue. Men jag undrar om den skulle nå ända fram liksom, om jag fick hålla i en. De har inte fått till reliefen på boettlocket riktigt t ex. Stulen bild av originalet:
4vHPm7g.jpg

Stulen bild av "Heritage":
2B92TYS.jpg

Jag får en liten aning för mycket homagevibbar. Har inte hängt med riktigt i prisutvecklingen men tror att man fortfarande får ett fint vintageexemplar med mekaniskt verk för samma pengar som reissuen betingar. Obs att inte alla gamla har den coola loggan på baklocket. Min kvarts-Superman ref Y9 001 6 från 80-talet, med den tunna boetten och ett billigt Shiojori-verk har ett väldigt "plain" lock. Vet inte om det finns fler referenser utan riddarhjälm osv.
Bifogar en vintageannons för att leda dig på rätt spår... :D
aSMcChD.jpg
Tack för bra info! Mycket var bättre förr och då helst så pass mycket förr att det var riktigt bra. ;)
Och ibland vill man nästan inte veta...
Jag kan inte mer än hålla med, gamla hjälmen är riktigt fin. Den nya hjälmen skulle jag faktiskt inte ens kalla relief, men nya boettlocket med den förenklade och förmodligen lasergraverade reliefen, är nog inte roligare än många andra nya klockor. Men, jag skulle nog ändå kunna stå ut med den. :angel: Roligast vore iof att hitta en bra gamling.

Tillbaka
Topp