• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

79F57149-3EC7-49D0-90F6-B4E8382EB0A8.jpeg

Yeman sitter som klistrad på armen så istället för en repris av den bjuder jag på en vintageannons ur en Lektyr från 1959 för några ur med ett otroligt bra namn, och passar på att efterlysa en tråd för sånt. Har vi nån redan för gamla annonser och kataloger eller borde jag koppla in scannern och skapa en?
AAegJvc.jpg

Senast ändrad:
Mkt bra! Vad får man dega för en sådan? :)
Hej ! har inte funderat i detta vad en klockan kan vara värd , jag själv ropade in en " diverselåda" på en auktion. såg att det låg en klocka i lådan och lite andra grejor som frun ville ha. Fruns grejor var nog dyra eftersom priset gick iväg. Iallafall strax över 3000 kr blev det för lådan med innehåll. Klockan fungerade dock så lämnade jag den till min urmakare som gick igenom den.(kostade mig 3000 kr) men nu är den i mycket bra skick.
Jag googlade lite på nätet eftersom du frågade och bifogar en skärmdumpar om klockan och blev förvånad!!!!
Skärmavbild 2018-08-26 kl. 11.40.30.png
Jag tror nog att detta pris är inte aktuellt för min klocka ,men hittade vidare att dessa klockor låg i USA bland samlare i prisspannet 2000-5000 dollar beroende på skick.//

Hej ! har inte funderat i detta vad en klockan kan vara värd , jag själv ropade in en " diverselåda" på en auktion. såg att det låg en klocka i lådan och lite andra grejor som frun ville ha. Fruns grejor var nog dyra eftersom priset gick iväg. Iallafall strax över 3000 kr blev det för lådan med innehåll. Klockan fungerade dock så lämnade jag den till min urmakare som gick igenom den.(kostade mig 3000 kr) men nu är den i mycket bra skick.
Jag googlade lite på nätet eftersom du frågade och bifogar en skärmdumpar om klockan och blev förvånad!!!!
Skärmavbild 2018-08-26 kl. 11.40.30.png
Jag tror nog att detta pris är inte aktuellt för min klocka ,men hittade vidare att dessa klockor låg i USA bland samlare i prisspannet 2000-5000 dollar beroende på skick.//
Skulle absolut kunna tänka mig att din är värd de pengarna. Det är väl en ratrapante kronograf?

Tillbaka
Topp