Husse
Pandion
Kul utformning på tavlan, loggan är ju lite annorlunda och så även resten av texten!Ett av dagens loppisfynd. Ceventic, någon mer som har en?
Den gillar vi!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul utformning på tavlan, loggan är ju lite annorlunda och så även resten av texten!Ett av dagens loppisfynd. Ceventic, någon mer som har en?
Det kanske det är, visste inte att sådana fanns utan kopplade direkt två kronografsekunder till ratrapante.Har aldrig sett auktioner gå så högt. Är väl en centrumminutkronografvisare?
Sätt igång scannern! Skulle tråden redan finnas så är det garanterat någon som talar om det för dig.Yeman sitter som klistrad på armen så istället för en repris av den bjuder jag på en vintageannons ur en Lektyr från 1959 för några ur med ett otroligt bra namn, och passar på att efterlysa en tråd för sånt. Har vi nån redan för gamla annonser och kataloger eller borde jag koppla in scannern och skapa en?
Helt klart, tror de jag sett legat på 2-3' €Det kanske det är, visste inte att sådana fanns utan kopplade direkt två kronografsekunder till ratrapante.
Oavsett ser ju klockan ut att vara i ett fint skick och skulle nog kunna inbringa en fin slant på t.ex. kaplans kvalitet eller liknande.
Tack. Jo, aldrig sett denna tillverkare tidigare. Hittar fåtal via Google. Tror den blanka glosstavlan kommer fram bättre med nytt glas sen.Kul utformning på tavlan, loggan är ju lite annorlunda och så även resten av texten!
Den gillar vi!
Javisst!Tack. Jo, aldrig sett denna tillverkare tidigare. Hittar fåtal via Google. Tror den blanka glosstavlan kommer fram bättre med nytt glas sen.
Haha, jo jag hajar vad du menar. Dock lite större sprickor upptill och höger kant så byte får det ändå bli. Kul var att den satt på annan 18mm länk med original klasp trots 19mm luggar. Förmodligen bytt länk någon gång och sparat klaspen.Javisst!
Ett klart fint plexi över den tavlan blir mumma!
Är ju lite kluven till nytt plexi, men på denna blir det bra!
Känna ibland som att nytt plexi sabbar klockan, är ju lite mysfaktor på torrsprickor och andra skönhetsfel.
Jodå, jag är normal...
Älskar den kopparfärgade och ärgade tavlan på den klockan!Invictamåndag! Att ett märke kan falla så långt...
Tack, samma här! Svårt att fånga på bild, men den mörka fläcken som utgör ca den högra halvan av det kopparfärgade området är lite halvblank. Misstänker att det är den underliggande metallen som lyser igenom. Skulle tro att mycket av det gröna som ser ut som mögel förmodligen är oxidation också. En riktig favorit, denna! Det mossgröna bandet passar riktigt bra till också, tycker jag.Älskar den kopparfärgade och ärgade tavlan på den klockan!
Ser faktiskt inte hur det är möjligt att sjunka lägre än de gjort!
Jättetråkigt
Tack, samma här! Svårt att fånga på bild, men den mörka fläcken som utgör ca den högra halvan av det kopparfärgade området är lite halvblank. Misstänker att det är den underliggande metallen som lyser igenom. Skulle tro att mycket av det gröna som ser ut som mögel förmodligen är oxidation också. En riktig favorit, denna! Det mossgröna bandet passar riktigt bra till också, tycker jag.
Jo, det är tråkigt. Men å andra sidan är det rätt skoj att kunna se var dom en gång var. Rolex, till exempel, är inte lika spännande på det sättet eftersom dom inte gjort så stora förändringar i verksamhet och design. Man får väl se det från den ljusa sidan, liksom!
Bra länk! Hojta om du vill byta mot en lite mer rasslig dito med pengar åt ditt hållDS GF måndag
Det vet du, en för alla... o allt det därBra länk! Hojta om du vill byta mot en lite mer rasslig dito med pengar åt ditt håll
Nämen tjusigt Boett!DS GF måndag
Tack o tackNämen tjusigt Boett!
Har du postat mer info om den nånstans? För visst var det den ifrån Effecta?Ja, det är visst DS-måndag!
Det är den från Effecta. Postat lite om den i DS-tråden.Har du postat mer info om den nånstans? För visst var det den ifrån Effecta?
Läcker är den, hur som helst!